Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC spel på Mac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något sätt att lira gammla jävligt enka pc-spel på en mac med osx? Kan man använda virtal PC?

Ja, men prestandan är inte vad man önskar att den vore. Spel som kräver en 133:a flyter inte på vad som uppges vara en emulerad 300:a.

Iofs så är det spelet i 3d...

Ok det är det gammla Dave Mirra spelet, har abstinens. Jag har spelat det 2timmar om dagen i 5-6år, det är mitt World of Warcraft. Så vad är det bästa alternativet?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-25 10:42

Prova med VPC.. fungerar det inte så får du väl skaffa dig en gammal PC burk....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-25 12:00

Om spelet finns som DOS versison rekommenderar jag varmt DOSBox, det kan man köra dom flesta äldre spelen utan problem iof lite meckigt att få igång, men sen fungerar det som det ska

Jag sitter med ett ännu äldre DOS-spel som bara går i textläget (Star Saga). DOSBox verkar inte gå att köra som ett program i terminalen. Jag laddade ner och försökte kompilera dosemu (som sägs kunna köra i terminal-läge), men gick bet på att den kräver glibc. Har någon lyckas bygga denna med en statisk länkad glib-c, eller känner någon till en DOS-emulator som går att köra i terminalläge, t.ex. över ssh?

Men emulerar in DOSBox en "riktig" DOS, dvs att du får en DOS-prompt så du kan lira textspel via den?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-02 17:44
Ursprungligen av William WM:

Men emulerar in DOSBox en "riktig" DOS, dvs att du får en DOS-prompt så du kan lira textspel via den?

DOSBox är en full emulator, tror den emulerar en 486. Det går bra att lira textspel.

1
Bevaka tråden