Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jaguar slår rekord...

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.macnn.com/news.php?id=16128

Apple sells 100K copies of Jaguar
Apple today announced that more than 100,000 copies of Mac OS X 10.2 "Jaguar" were sold worldwide during its first weekend, setting a new record for Mac OS sales for a single weekend. Apple also announced that more than 50,000 people visited Apple´s 35 retail stores during Friday night´s "100 Minutes of Jaguar" launch event. (Apple has posted a photo gallery with photos from Apple Store nationwide.)

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-08-27 22:12

De kanske hade kunnat putsa siffran uppåt om de hade skickat mer än 50 exemplar till Sverige.

Återigen visar ju Apple att dom satsar på USA och inte Europa, utan o veta så kan jag tänka mig att situationen i Sverige inte var unik för Europa.

Dags för Apple o VAKNA o inse värdet av Europa.

Kanske en välformulerad fråga till Oscar kan ge oss ett svar varför Apple gör som dom gör.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-28 00:17

MacOSX 10.2 finns inte att köpa i Härnösand, visst marknaden kanske inte är så stor. Och man kan säkert få något att ta en hem en kopia om man frågar snällt. Några Macar finns inte heller, tyvärr, det lockar ju inte direkt till några nya macanvändare. Ska det behöva vara så här?

Exakt, när Windows XP går att köpa i Bureå i Norrland. Ja, då börjar man undra..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 02:19

Men vem skulle vilja betala reda pengar för Windows XP?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-28 02:52

En gubbe uppe i Bureå i Norrland!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-28 09:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Men vem skulle vilja betala reda pengar för Windows XP?

Tänk om alla som köpte en ny PC förstod att dom i samband med det köpet också betalar en avsevärd licensavgift för XP/W2K som dock inte syns i priset. Men den finns där....

Hey! Vad är det för gnäll?

Jag beställde via Apple Store Online. De skrev att de skulle skeppa 24/8. Vid min dörr den 26/8 (helg emellan). Lysande!

  • Oregistrerad
  • 2002-08-28 14:57

OK, att man släpper ett OS och missbedömer efterfrågan och det tar slut. Men borde man inte lära sig efter ett tag? Numer kan man ju kallt räkna med att alla som inte förbeställer eller sover över utanför butiken får vänta några veckor.

Eller orsakade vädret en dålig skörd i år?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 15:01

Apple har 34 butiker i USA tror jag. Det var ett par tusen personer i kö utanför varenda en av dem! När får vi något liknande i Sverige - vilket som alla vet ändå är centrum i universum.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-28 15:17

Det är bara så förbannat tråkigt att behöve gå igenom en massa besvär för nåt man bara borde gå ner i butiken och handla, precis som kvällstidningarna när de kommer.

Men, det är ju förstår förbannat kul att Jaguar är en fetesuccé, det kommer ju oss alla till nytta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 15:21

Jättekul! Men nu är det dags att Apple sätter plattan i mattan här i Europa också!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 15:39

Hade varit kul om någon återförsäljare hade fått möjligheten att ha ett event som i USA där dom öppnade butikerna 10.20 på kvällen (eller Apple själva).
En butiksägare i Kanada hade visst en riktig Jaguar i butiken när dom hade releaseparty för 10.2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 15:41
Citat:

quote: n butiksägare i Kanada hade visst en riktig Jaguar i butiken när dom hade releaseparty för 10.2.

YEAH!!! Här hemma i Landet Lagom får vi nöja oss med en bonnkatt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-28 15:42

Jag beställde via Apple store och fick 10.2 utkörd till dörr hemma hos mig den 23:e. Det tycker jag var väldigt bra, tom. en dag före officiella releasedatumet. Impressed

Synd att ni andra haft så svårt att få grepp på den. Likaledes är det trist att det ska ta sån tid innan den finns i handeln, men jag antar att Apple prioriterar onlinehandeln.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 15:47

Det borde inte vara omöjligt för Apple Sverige att ta lite egna initiativ. När dom slog upp iMac tältet nere vid Norrmalmstorg var det fullt med folk trots att det nästa var storm och tältet var på väg att blåsa bort. Folk testade testade iPoden och kollade in maskinerna. Massor av folk.

Nu när det är sommar kunde dom ha gjort nåt liknande, pallat upp med 10.2. Och bara ha det till försäljning i anslutning till ett stort demotält.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 15:49

Och vi ställer upp och jobbar *gratis* - eller hur grabbar och tjejer? Hör du det Apple-bossen?

  • Medlem
  • 2002-08-28 15:55
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Och vi ställer upp och jobbar *gratis*

Det där får nog stå för dig. Jag kan tänka mig att jobba för en symbolisk TiBook.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 15:58

När den gamla iMacen (G3) lanserades hade Apple personal i en OnOff butik jag var inne i. Det slutade med att jag stod och visade hur det fungerade så visst har man redan jobbat gratis åt Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 16:05

Jamen om vi får ballonger och klistermärken då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-29 14:10
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Harry Våffla:
Jag beställde via Apple store och fick 10.2 utkörd till dörr hemma hos mig den 23:e. Det tycker jag var väldigt bra, ...

Det tycker jag med. Jag gjorde som du, beställde av Apple Store. Den skeppades den 22 men har inte än idag, den 29, inte kommit fram. Skickades tydligen via nåt som heter Kuhne & Nagel. Låter pålitligt...

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-29 14:31

Jag skulle beställa igår, men inte ens Scribona hade hemma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-29 14:32

Det är ju helt vansinnigt! Folk är som galna. Apple har sålt jaguarpäls för sisådär 60 miljoner dollar redan. Det är en fin slant.

Steve skrattar hela vägen till banken.

[ 29 Augusti 2002, 14:35: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Man ska nog inte se det som att det bara är Jobs som personligen tjänar på detta, utan även vi macanvändare också. Visst, Apple är ett företag med aktieägare och krav på vinstmaximering som alla andra, men om de går bra tjänar vi också på det. Om de har bättre budget för F&U så blir iaf jag glad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-29 14:45

Självklart. Jag vill att Apple ska tjäna fett med pluring, men jag vill inte att företaget ska bli ett nytt Microsoft.

1
Bevaka tråden