Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skivan snurrar men OSX hittar inte komboenheten

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-23 15:34

Jag har nu köpt en begangnad combo enhet av en okänd person eftersom min gick sönder.
När jag sätter i en skiva i den "nya" läsaren så snurrar skivan men det händer ingenting i osx. Jag har däremot inte lyckats mata ut skivan igen.

Så skivan snurrar exempelvis när jag slår igång datorn men jag lyckas inte på något sätt mata ut den.
När jag läser i systeminformation på enhet för skivbränning står det så här

"Ingen enhet för bränning hittades. Om du använder en extern enhet kontrollerar du att den är ansluten till datorn och strömförsörjd."

måste jag på något sätt tala om för datorn att jag kopplat in en ny enhet?

Snälla hjälp ganska jobbigt utan optisk enhet.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-23 19:01

Ingen?

Är det verkligen ingen som har haft något liknande problem eller har någon aning om vad man skulle kunna prova??

Kan det till och med vara så ill att jag fått tag på yttrligare en trasig combo???

Ja, eller så sitter kontakten inte i ordentligt.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-23 20:04
Ursprungligen av irrelogical:

Ja, eller så sitter kontakten inte i ordentligt.

Jo så skulle det ju kunna va men det är ju det första man kollar om det inte fungerar.
Men tack ändå

  • Oregistrerad
  • 2006-03-23 21:24

Givetvis

Ber om ursäkt det var en mycket dålig beskrivning.

Det är en intern combo i min PowerBook alu G4 12" det är original combo från apple

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-23 19:29
Ursprungligen av nordstar:

Jag har nu köpt en begangnad combo enhet av en okänd person eftersom min gick sönder.
När jag sätter i en skiva i den "nya" läsaren så snurrar skivan men det händer ingenting i osx. Jag har däremot inte lyckats mata ut skivan igen.

Så skivan snurrar exempelvis när jag slår igång datorn men jag lyckas inte på något sätt mata ut den.
När ja....snip

Du får väl tala om vad det är för dator du har och vad den där skumma combodriven är fenåge och hur den är ansluten till datorn.
Det är en grundförutsättning för att du ska få hjälp, annars får du bara meningslösa svar typ "kolla att sladden sitter i", eller som det ovan.

Meningslösa skulle jag inte kalla det, onödiga är en bättre benämning.

1
Bevaka tråden