Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InteliMac + jordglob?!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-03-23 17:22

Hej!

Nu är det såhär att jag har en iMac 20" Intel Core Duo. Jag satt och såg på Family Guy alldeles nyss och det gör jag gärna i VLC, fullscreen. Men den brukar vara lite seg att få upp hela fullscreen och nu blev den helt vit skärmen och senare en sekund helt svart men man hörde ljudet. Fast fick ingen bild då. Då gjorde jag som tyvärr en van Windows-användare gör.. Trycker på den fina knappen där bakpå datorn. Och nu när jag startar upp datorn igen så kommer det en bild upp på en jordglob och så står den och blinkar sådär men inget händer. Vad tusan? :/

Jag vet inte hur, men på något sätt har du aktiverat nätverksstart. Det gör att Macen kan söka efter och starta från operativsystem på andra datorer i ett nätverk. Normalt ska den komma förbi detta om inget hittas men om du vill hoppa över det kan du vid uppstart hålla inne Alt-knappen och därefter välja startskiva. Gå sedan in i Systeminställningar > Startskiva och se till att den normala startskivan är vald.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-03-23 18:34

Aha! Det var så det var.
Ja, jag undrade hur tusan det gick till. Men nu vet jag. Alt-knappen.

Tack så mycket. Jag hann ringa Apple Support också

1
Bevaka tråden