Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bluetooth snabbhet?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur snabbt är det möjligt att föra över filer till en mobil med bluetooth?! Själv kommer jag upp i 79-80kb/s. Är det bra eller?!

marcus :m

Om det är kilobyte du menar så tror jag inte att du kommer upp i så mycket mer, maxet ligger på 700 kilobit/s vad jag vet.

Oj då, när jag skickar står det faktiskt 79 K/s...hur mycket är det då?!

Borde vara 700kbit/s. Så snabbare kan du nog inte få det.

danke mr. ologisk

det spelar tydligen roll hur nära telefonen ligger datorn! flyttar jag den typ två meter bakåt minskar det med 20K...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-23 13:59

Marcusbabe.

Irrelogical säger att det borde vara 700 kilobit per sekund. Dela det med 8, får du 87.5 kilobyte per sekund.

Kommer du upp i 79 kilobyte per sekund är det ju rätt nära max...!

Ja och det är med OSets filöverföring. Använder jag typ Phonedirector halveras farten.

viva la OSX

Det här borde jag ha gjort med en gång:

Citat:

"Implementations with versions 1.1 and 1.2 reach speeds of 723.1 kbit/s. Version 2.0 implementations feature Bluetooth Enhanced Data Rate (EDR), and thus reach 2.1 Mbit/s."

Saxat från http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth

Så här står det i sys info i min mac mini om bluetooth:

Version av Apple-programvara för Bluetooth: 1.7.0f18

???

Det är inte versionen på bluetooth-protokollet, utan versionen på apples druvrutiner/programvara för bluetooth.

Vilken dator har du?

Mac mini 1,5 tre veckor innan "intel"

Vad jag har lyckats utröna utav manualen (http://manuals.info.apple.com/en/Mac_mini_(2005)_Users_Guide.pdf) så ska det vara klass B bluetooth i den, alltså max 723.1 kbit/s.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel!

Sen är också frågan om din telefon klarar av klass A, alltså 2,1 Mbit/s.

det är en nokia 6280 series 40.

Idag är hastigheten nere i 40k vad har hänt....?!

Ibland blir hastigheten 40K/s cirkus och ibland 70K/s cirkus. Det är beroende på vilken dag det är och jag har testat att bara ha filöverföringsprogrammet på och inget annat. Och en hel del omstarter. Det är antingen eller liksom och jag fattar inte varför!? 40 eller 70....

marcus "brydd"

Nu kom jag på det nu snurrar det på i 140K/s och mer, jag stängde bara av mitt BT tangentbord och musen som stal blåtand luft... Vad enkelt det kan vara ibland...

1
Bevaka tråden