Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mozilla 1.1

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=9472&db=macosx

What´s new in this version:
*
Improved application and layout performance
* Improved stability
* Improved Web site compatibility
* Improved CSS, DOM and HTML standards support
* Distinct window icons for the different Mozilla applications (artwork contributed by Grayrest).
* Mozilla can now trigger MS DUN when started without a connection.
* Fullscreen mode for Mozilla on Linux (press F11).
* Browser tabs now close left to right (they used to close right to left).
* The tab bar now has a button for creating new tabs.
* All Search entry points now use your default search engine.
* Download Manager has been enabled as the default download view (with many improvements)
* Autocomplete in the addressbar has more intelligent completion.
* The Linux File Picker has improved filtering and a new directory button.
* File extensions more accurately handled in downloads and we save the correct files when saving complete Web pages
* Drag and drop support has been greatly improved.
* View selection source: Context clicking on a selection now lets you view the HTML source for the selected area.
* Page info displays more page info with improved General and Media tab content.
* New button in prefs for making Mozilla the system default browser on MS Windows
* MathML is now enabled for Mozilla on Macintosh (it was already available on win and linux).
* Mozilla now takes advantage of Quartz rendering for users of Mac OS X 10.1.5
* Better Bi-Di Arabic and Hebrew support including improved layout of Arabic pages on Linux and other platforms without their own Arabic shaping support.
* We have new layout performance enhancements targeted at DHTML.
* Mozilla now has support for the display of XBM images.
* Image and plug-in blocking for Mail & News
* Mozilla allows you to view HTML mail messages as plain text.
* You can now quote the current message in a Mail compose window with Quote Original under the options menu.
* The JavaScript Debugger has gone through a major development cycle. It now sports a palette of nine views which can be rearranged within the main window or docked in separate floating windows. It is also possible to create user-defined views and commands directly with JavaScript. More details are available in the FAQ, newsgroup, or IRC channel.
* Chatzilla has improved tab completion and can now join channels with Japanese names.
 
Product Description:
Mozilla is an open-source web browser, designed for standards compliance, performance and portability.

Som synes ganska många nyheter..Kanske dags o byta då IE under 10.2 INTE går bra.

Å jag som precis skulle skapa en tråd om detta...

Kommenterarena på VT verkar vara mycket blandade på denna nya version i alla fall. Ska bli intressant att se reaktionerna här.

Go Mozilla, go!

Det var ingen dålig changelog. Mozilla är och förblir min absoluta favoritwebläsare.

Och detta trots att Internet Explorer är avsevärt mycket bättre på Mac än på PC.

Kolla bara här.

Ciryon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-27 12:21

Nyfiken över varför mitt explorer inte fungerar bra under 10.2

Har provat både mozilla (1.0) och Chimera (har jag för mig det heter) i 5min vardera... tyckte inte det var något särskilt med någon av dem, så jag fortsatte med explorer som hackar till tusen när man ändrar storlek på fönstret...

Mvh

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-27 12:39

Oooh, Mozilla ä fin, speciellt när man justerat themes och lagt till mouse gestures. Kanonbra. Mouse gestures är det smidigaste på bra länge. Använder det på både Macen och min W2K-maskin....

Någon som vet om man kan ändra standard-mailprogram i Mozilla? Jg vill att "Mail" öppnas när jag trycker på en maillänk.

Dessutom vill jag ändra "default browser" o OSX så att Moz öppnas ist för IE.

Vad är "Mouse Gestures" ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-27 17:16

Mouse gestures är en frän grej som gör att du utför vissa kommandon om du håller ner höger musknapp och samtidigt drar musen åt nåt håll. Tex håll ner högerknappen och dra åt vänster (tror jag) så kommer du till föregående sida i webbläsaren. En mycket smidig sak som (vad jag vet) dök upp först i Opera 6 för Windows...

"höger musknapp" - HALLÅ!!! Detta är ett Macforum, inga dumheter tack

Hahah allvarligt, nästan så man ska starta en omröstning.

Vad använder du?
Apples enknappsmöss
Logitech flerknapps
Microsofts flerknapps
etc

Tror jag vet utgången

  • Medlem
  • International user
  • 2002-08-27 19:43
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: dsm:
Någon som vet om man kan ändra standard-mailprogram i Mozilla? Jg vill att "Mail" öppnas när jag trycker på en maillänk.

Dessutom vill jag ändra "default browser" o OSX så att Moz öppnas ist för IE.

Citat:

quote: To set a hidden preference, exit Mozilla (including Quick Launch), go to your profile folder, back up your prefs.js file in case of problems, and create (or edit) the file user.js . Enter lines such as:

--

Windows, Macintosh: To make Mozilla use another mail program, you can either (a) uninstall Mozilla, then re-install using Browser Only (Mail/News not installed), or (b) add this line to user.js:

user_pref("network.protocol-handler.external.mailto", true);

This will open the system default mail program when you click on an e-mail link in Mozilla.

För att ändra default browser gå till System Preferences/Internet/Web

Under Email-fliken måste du oxå ställa in att Mail skall användas, om det inte redan är angivet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-27 20:09
Citat:

quote: Det var ingen dålig changelog. Mozilla är och förblir min absoluta favoritwebläsare.

Och detta trots att Internet Explorer är avsevärt mycket bättre på Mac än på PC.

Kolla bara här.

Ciryon

Funkar inte alls i IE 6 för Windows, däremot bra i Opera 6. Funkar bra i iCab och IE 5.1 för Mac OS 9.

Här är länken ingen.

[ 27 Augusti 2002, 20:10: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Nån som vet hur man importerar bokmärken från omniweb till mozilla, om det går? I så fall byter jag direkt.

1
Bevaka tråden