Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta namn på app i xCode

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-22 16:31

Hur byter man namn på projekt (eller egentligen på den färdiga app:en) i xCode? Har försökt byta namn, vilket har resulterat i att xCode protesterar vid Build. Vill ju inte gärna få olika namn på olika ställen i programmet!

Vänligen, Ylan

Välj ditt target, kör kommando-I för att dra upp inspektorn, leta efter Product Name.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-22 16:53

skit! -två.
Man kan byta namn i info om det aktuella target:et. På build tabben välj All Configuration sedan Packaging så ser du Product name längst upp. Detta ändrar dock självklart inte xcode projektets namn, det kanske är det du menar med olika namn på olika ställen i programmet.

Senast redigerat 2006-03-22 20:02
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-22 19:42

Tacka, bocka!

Tack vare er har jag kunnat skeppa min första publika alpha-version av RövarText. Ett envägs krypteringsprogram för folk med moderata säkerhetsbehov. Finns att hämta på ylan.nu. Gå vidare till Downloads!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-23 07:36

Underbart program. Jag lägger det i docken.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-03-23 09:01

Äntligen! Jag har börjat bli trött på att alltid behöva översätta till rövarspråket för hand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-23 09:37

Tycker att RövarText är lite som iWeb. Ganska begränsat, men man slipper handknacka!;)

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-23 13:17

När kommer RövarText-widgeten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-23 13:26
Ursprungligen av mratin:

När kommer RövarText-widgeten?

Frågan är om det inte borde ha en liten pistol i menyraden, så man kunde kryptera markerad text i valfri textredigerare!:)

Som kanske förstås, försöker jag lära mig Cocoa. Själva översättningen var ju inte så svår, men jag lärde mig under vägen MVC-paradigmet. Översättningsdelen är numera flyttbar.

Som jag förstått det, måste jag lära mig Java, för att kunna skriva en widget, och för mig är det nu Cocoa som gäller

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-24 16:37
Ursprungligen av Ylan:

Som kanske förstås, försöker jag lära mig Cocoa. Själva översättningen var ju inte så svår, men jag lärde mig under vägen MVC-paradigmet. Översättningsdelen är numera flyttbar.

Jovisst, du har helt rätt. Det är en perfekt övning. Jag har faktiskt själv gjort rövarspråkstextruteöversättningsprogram flera gånger när jag lär mig nya språk/gui-verktyg etc.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-24 21:05

Har satt in en hyperlänk till ylan.nu i hjälpmenyn, hittade färdig kod med Google. Kommer i 0.2, vill ni hålla er uppdaterade, prenumerera på min weblog!;)

Att få programikonen känslig för textClip verkar svettigt. Det får vänta ett tag!

Kämpar nu med att få min rövartextklass att hantera formatterad text, och har upptäckt att Cocoa är stort! Det är svettigt att hålla reda på alla klasser, för att inte tala om deras olika metoder, vilkas namn inte tycks mig gå att räkna mha erfarenhet från andra klasser och metoder. Chansar ibland, men missar oftast.

Har några frågor, men av ordningskäl ställer jag dem i en ny tråd. Tack alla som hjälpt mig här!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-23 14:43

Featurerequest (roliga saker att göra)
- Släppa text & textdokument på dock ikonen kunde generera rövartext.
- En hyperlänk till din websidan i Hjälpmenyn.
- Localization, en engelskverison. Använd string tables.

Lycka till!
Daniel

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-03-24 00:27

Ylan, för att skriva en widget som utnyttjar Obj-C kod behöver du skriva ett litet interface, som sedan anropas med JavaScript från widgeten. (JavaScript är helt skilt från Java.) Widgeten i sig är egentligen bara en html-sida med JavaScript-kod. Har dock inte gjort detta själv.

1
Bevaka tråden