Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft lanserade egen "switch" kampanj

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har en kopia på Microsofts egen "switch" kampanj som drogs tillbaka blixtsnabbt.

I kampanjen säger en kvinna "Yes, it´s true, I like the Microsoft Windows XP operating system enough to change my whole computing world around...Windows XP gives me more choices and flexibility and better compatibility with the rest of the computing world."

Nu har det kommit fram att kvinnan egentligen var en frilansjournalist som fick betalt för att skriva artikeln. Bilden var köpt ifrån en bildbyrå.

Titta på hela hemsidan här!

Läs hela artikeln på News.com

[ 15 Oktober 2002, 14:57: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-15 13:01

Se upp Martin. MS har fortfarande copyright på den...

[ 15 Oktober 2002, 13:01: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-15 13:02

Det måste vara ett skämt. eller ?

Annars är det otroligt plumpt och dåligt.

Dåligt skämt är det ju också...

  • Medlem
  • 2002-10-15 13:11

Tyvärr är det inget skämt, men plumt och dåligt är det.. dom använder Photodisc-bilder till sina påhittade historier också..

  • Oregistrerad
  • 2002-10-15 13:16
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:
Tyvärr är det inget skämt, men plumt och dåligt är det.. dom använder Photodisc-bilder till sina påhittade historier också..

hahah.. dom är ju för roliga...

Alla vet väl att det egentligen är så här?

Så är det, för de´ vet jag för så är det!

Men vad b. Har dom inte ens råd med att fixa egna modeller åtminstonde.

Haha, vart ska man höra av sej om man vill vara med?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-15 16:11

Hm... Kan inte Microsoft göra något rätt för att vara ett sådant stort företag!?

Dom bara kopierar från Apple.
:rolleyes:

Kanske Apple ska ta att göra "Switch" till ett varumärke också

En kommentar jag såg på slashdot:

Yes®, it´s® true®. I® like® the® Microsoft® Windows® XP® operating® system® enough® to® change® my® whole® computing® world® around®.

Självklart tänder Microsoft moteld mot Apple.

rolloq

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-10-15 19:07

Slutklämmen där MS bara ska få henne att "switcha" Palmen mot PocketPC istället var också lite fyndig!

Jag försökte faktiskt själv denna switch, bara för att inse att en gammal sprucken coh misshandlad Palm är typ oändligt överlägset PocketPC-skräpet! (iofs, iPaqen jag hade var faktiskt ganska OK, synd bara att operativet sög så in i helskotta)

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2002-10-15 19:26

Varför ska man hålla på och switcha? Jag har alla operativsystem där de passar bäst. Min Mac hanterar spel, surf, mail, rendrering, musik och film. Min bärbara, trådlösa PC använder jag till att läsa e-post när jag sitter på dass.

Vore dumt att ta med sig Macen till ett sådant skitställe tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-15 21:30

det ä där den passar (:

  • Medlem
  • 2002-10-15 22:31

Jag bytte från Mac till PC för fyra år sen. Jag var tvungen helt enkelt p g a alla program vi använde på skolan.
Men nu har jag bytt tillbaka till Mac sedan OS X kom.
Aldrig mer PC!!!

Såg en annan switch sida. Tyvärr har jag glömt bort var.

Det var en Amiga switch sida

  • Oregistrerad
  • 2002-10-16 09:30

Rädsla tar sig ofta uttryck i mer eller mindre sanna nedklankningar på motståndaren. Det har ju vi lilleputtar i Mac-världen visat tydligt genom åren.
Nu kanske Apple blivit så pass storvuxen att Microsoft börjar känna ett smått obehag, rollerna börjar kanske skifta...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-16 10:18

Tror bara det var ett oerhört snedsteg från en pr-byrå någonstans. Så stora som Microsoft är ska dom inte nämna något annat märke överhuvudtaget, det ger det nämnda märket (här Apple) mer draghjälp än dom själv får.

Sidnotering: Jag gillar att vara "the underdog". Skulle Apple bli stora (inte troligt) skulle jag säkert switcha till Amiga eller Linux.
Jag vet, jag är inte frisk.

På tal om att sno ideer : igår fick jag på ett pressmöte med Microsoft se en alphaversion av Office 11, som arbetsnamnet är. I Outlook kommer man, hör och häpna, kunna koppla bilder till personer som i mail.app i OS X och gamla NeXTSTEP...

Ännu mer pinsamt:
Railhead Design påpekar att popup-fönstret på den cachade sidan visar hur personen i fråga letade upp sin outlook-fil i Windows Explorer. Det roliga var att namnet i profilen var Don Funk. Och som vi alla vet är Don ett mansnamn i den engelskspråkiga världen...

Se själva

(Om M$ tar bort bilden så har jag den sparad...)

[ 16 Oktober 2002, 14:39: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Slängde iväg en kommentar till Microsoft när jag såg reklamen. Så här svarar Microsoft:

Hejsan,
Tråkigt att du tycker så, men ärligt talat så förstår jag inte riktigt vilken kampanj du menar..?
 
Med Vänliga Hälsningar
 
Micosoft AB
Daniel Hannu
Swedish Microsoft Customer Service

Kommentar: Hur kan ni ha så dåligt omdöme att ni släpper "convert" kampanjen på er hemsida? En sådan dålig ripp på "switch" kampanjen har jag inte sett på länge. Att bilden sedan är köpt och texten författad av er marknadsavdelning gör inte saken bättre...

Att inte ha en egen originell idé är dåligt, dåligt, dåligt.
Skäms på er. Gör något bättre!!!

Mvh
X

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-18 10:41

Underbart!

Lite löjligt att att han låtsas som att han inte vet vilken kampanj du menar. Och vaddå "ärligt talat"? Snarare "oärligt talat"...

Han kanske inte vet.

Det säger ju också en del om företaget...

  • Medlem
  • 2002-10-18 15:43

Äh, kom igen.
Det skulle ju faktiskt kunna vara så att kampanjen inte var en officiell kampanj, utan bara arbetsmaterial som av misstag läckt ut via deras webb...

Fast de e klart, det vore ju inte lika roligt... :rolleyes:

Imorse kom ett nytt svar från Microsoft:

Hallå igen,
 
Nu vet jag i alla fall vilken artikel du menar.
 
Jagkan inte göra annat än att beklaga att något sådant kom upp på våra sidor. Detta var något som inte hörde hemma där, innehållet var inte godkänt och inte heller var det en del av någon ny kampanj.
 
Det var alltså inte XP-teamet som publicerade detta, utan en anställd som gjorde ett misstag i arbetet.
 
Med Vänliga Hälsningar
 
Micosoft AB
Daniel Hannu
Swedish Microsoft Customer Service

Visst är det underbart... Undercover hos Microsoft. What a brilliant idea....

1
Bevaka tråden