Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja TFT-skärm till XBOX 360?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-21 17:57

Brodern min ska köpa Xbox, men han sitter med en sunkig 14" vanlig TV och jag förklarar att för att få ut kvaliten i bilden från en sån maskin, så bör man satsa på något bättre. Jag undrar.

- Kan man köra med en platt skärm, typ Samsung 710N mot en 360?
- Kan man köra med en analog skärm som har component-ingång?
- Kan man köra med en analog eller TFT skärm med "vanlig" VGA kabel?

För övrigt: Finns det någon nackdel att köra med platt skärm vs. platt tv i bildkvalitet, utvöer att man ej har tuner (om inte i datorn..hehe).

Vad skulle ni råda mig / honom till att göra. Bara inköpet av maskinen svider i hans plånbok. Har XBOX 360 även analoga utgångar, som just component osv. Lite rörigt när jag ska förklara, när jag knappt själv vet. =/

Tack på förhand!

/Fredrik

Senast redigerat 2006-03-21 18:33
  • Medlem
  • 2006-03-22 12:35

Tråkigt ämne? =/ Inte så mycket mac i frågan, men jag chansade..

/Fredrik

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-03-22 13:01

Till en Xbox får du koppla en TV av något slag. Att försöka koppla en vanlig TFT tror jag bara blir krångligt. Bäst bild får du om du kopplar från Xbox 360 via component-video till en platt-TV.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-22 13:24

Det verkar som du kan köra scart, s-video, vga eller komponent från Xbox 360. Det är lite synd att den inte har hdmi/dvi ut med tanke på att den är såpass ny?

Jag kör komponent från PS2 och kan verkligen rekommendera projektor. Det ger riktigt mäktig känsla att spela med så stor skärm. Nu är ju dessa långt ifrån gratis men om alternativet var att köpa en platt-tv så...

  • Medlem
  • 2006-03-22 14:06

Här är en tråd hos loading som kanske kan ge lite kött på benen http://www.loading.se/view.phtml?id=286516

1
Bevaka tråden