Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDisk prestanda över ADSL

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-03-21 21:51

Jag provar iDisk mot .mac och kör en 2Mb ADSL-lina

Med ca 15 Mbyte källkod och exekverbara filer i ett programutvecklingsprojekt blir det otympligt segt. Någon som har erfarenhet att jobba på detta sättet och kan rekommendera lägsta gräns för en ADSL-lina. Jag vet att problemet är upstream och enl Telia så bor jag för långt från stationen för att få deras 8 Mbit tjänst.

Be mig inte byta till Bredbandsbolaget. Vi är till slut överens om den förra tjänsten och dess leveranssäkerhet. No more comments.

I princip alla leverantörer har bara 1 Mbit/s för uppladdning. Vad jag vet stödjer ADSL i grundutförande inte högre än så. Nerladdning går däremot att öka. I vilket fall så kan man därför inte skicka snabbare för att man har ett snabbare abbonemang.

Men .mac är tyvärr oerhört seg oavsett uppkoppling. Det är tyvärr inget att göra åt.

Ursprungligen av Björn Leander:

I princip alla leverantörer har bara 1 Mbit/s för uppladdning. Vad jag vet stödjer ADSL i grundutförande inte högre än så. Nerladdning går däremot att öka. I vilket fall så kan man därför inte skicka snabbare för att man har ett snabbare abbonemang.

Men .mac är tyvärr oerhört seg oavsett uppkoppling. Det är tyvärr inget att göra åt.

Instämmer, .mac är ruskigt segt! Men, idag verkar det vara rappare än vanligt, har det gjorts någon uppdatering månne? De kanske laddar för första april?

1
Bevaka tråden