Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Z300 + Mac

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 16:27

Har någon erfarenheter hur Samsung Z300 fungerar med Mac. Kallender är jag inte intresserad av utan mer filer (musik och bilder). Den tar tydligen aac så den är väl inte helt Mac fientlig.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-21 20:39

Jag köpte en sådan idag, och det ska bli intressant att se hur den funkar! Just nu ligger den och laddar, så först i morgon kan jag börja testa vad den går för. Den är snygg som fan i alla fall!
Jag återkommer med rapport!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-26 17:40

Rapport: Den funkar fin-fint förutom att det har varit lite krångligt att hitta alla finesser på den ( är extremt avogt inställd till att behöva läsa instruktionsböcker! ) Jag kommer ut på nätet och allt möjligt annat, men....jag lyckas inte ansluta med Bluetooth till PB:n! Nu har jag testat ett antal gånger och Bluetooth-inställningar står bara och tuggar, senast fick det gå en halvtimma innan jag gav upp. Allt funkar fint fram tills att de ska samköra, då indikerar PB:n att den söker mer information om telefonen, och den lilla grå badbollen snurrar och snurrar.
Är inte Samsung kompatibel med Mac eller?
*surar*

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-26 17:47
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-26 18:11

Tack REP! Fast nu är jag lite svett, den fanns inte med på listan.....jag kikade runt efter nå´t som gör att det går ändå, men jag hittar inte. Det här är inte bra asså.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-26 20:19

Finns det ingen här som vet hur man får till det mellan en Samsung SGH-Z300 och en PB G4??

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-31 17:58

Jag kan informera att det är kört. Varken Samsung eller Apple har någon mjukvara för att synka.
Tråkigt värre, men jag får byta telefonen på BKE om jag vill trots att jag har använt denna i över en vecka, det är ju juste iofs. Jag var där och kollade på alternativ idag, men Sony E:s är så jävla fula, och Nokia likaså, och de som verkar vettiga och i samma prisklass är inte kompatibla med Mac....fan, jag vet inte vad jag ska göra!
*hjälp?*

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-31 20:10

Är det ingen här som använder mobiltelefon+Mac?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-31 20:32

Jo jag gör det ibland. Och jag köper aldrig en telefon som inte kan prata med Macen. Jag har använt Ericsson och Sony Ericsson de senaste 10 åren och det har funkat klockrent.
Inga konstiga inställningar och inget tjafs, den bara dyker upp där i iSync, med bild och allt.
Att inte kolla om telefonen är kompatibel med Macen innan man köper är lika dumt som att köpa en skrivare bara för att den är snygg, utan att kolla om den är kompatibel.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-01 00:54
Ursprungligen av Konrad:

Att inte kolla om telefonen är kompatibel med Macen innan man köper är lika dumt som att köpa en skrivare bara för att den är snygg, utan att kolla om den är kompatibel.

Varför det? Är man dum för att man köper en telefon som har allt i det senaste? Jag tar för givet att det ska vara kompatibelt när jag hostar upp 3.500:- för en mobiljävel. Varför funkar det bara med vissa modeller? Bara några av SE:s funkar....

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-01 00:09

Jag vet att jag är korkad när det gäller vissa saker. Men i det här fallet tog jag för givet att det skulle funka, varför inte? När jag gick tebax till BKE idag med en lista på vilka telefoner som är synk-bara med Mac så är det inte många. De som finns är så jävla fula så dem vill jag inte ha helt enkelt.
Dåligt av apple.

P.S Jag får byta telefon på BKE om jag vill.....SE Nokia eller vad?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-01 11:11

Alla SE:s telefoner med Bluetooth funkar med Macen.
Att det inte funkar med vissa telefonmärken är inte Apples fel, det är telefontillverkarens fel.
Om sedan telefonerna är fula eller inte är en smaksak, själv tycker jag att Samsungs telefoner är fula och kitchiga.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-01 12:37

Den modellen jag har är snygg juh! Det de erbjöd i byte var SE Z520i och den är skitful.

http://www.samsung.com/se/products/mobilephone/gsm/sgh_z300.asp

1
Bevaka tråden