Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nyinköp av macbook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-21 14:15

hallåj,

jag gjorde en tråd för en tid sedan gällande nyinköp av datorer, och nu börjar det äntligen röra på sig. jag undrar därmed följande; hur fungerar after effects under rosetta? finns det några konkreta uppgifter på hur after effects flyter på en macbook - kompabilitetsproblem? prestandaförsämringar? buggar? jag talar alltså om after effects 7 pro.

någon som har erfarenhet av denna mästerliga mjukvara på macbooken?
jag har hört mig för hos några av apples återförsäljare och samtliga säger att powerbooken förmodligen kommer att ersättas av någonting annat eftersom PB 17" troligen kommer att ersättas av någonting annat.

jag har inte hittat några konkreta uppgifter eller siffror på hur macbook i jämförelse fungerar med after effects och börjar inse att det kanske inte är lönt att investera i ett sånt här kraftpaket; kanske är det trots allt bättre att investera i en G5a istället för en macbook?

för att sammanfatta förra tråden så visade jag alltså på att jag helst utav allt behöver en bärbar eftersom jag kommer att resa en hel del. därav suget efter macbook - men om det nu skulle visa sig att after effects skulle bete sig riktigt jävligt med intelarkitekturen så får det väl bli en G5a trots allt.

vad anser ni?

tacksam för all expertishjälp!

After Effects funkar bra på en Mac Book, men det är inte snabbt. Duger dock åt mina behov.

Ta och gå till en ÅF och installera det och så får du själv se hur snabbt det är och om det duger till dina behov.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-21 14:39

jag letar efter återförsäljare på lokal ort som jag ska testa det hos.

det finns inga siffror som jämför AE på macbook kontra PB?

Nej, det finns tyvärr inget test på internet som jag kunde se.

Hoppas du inte har långt till närmaste ÅF.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-21 17:38

okej. det enda jag vill veta egentligen är om AE fungerar bra under Rosetta med en Macbook-maskin med 2gb minne och en 7200rpmare.

Allt beror på hur du definierar bra.

Det funkar bra för mina behov, men kanske inte alls för dina.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-21 17:51

det handlar om 2D- och 3D-kompositioner. mest 2D, inscannade teckningar som jag sätter i rörelse. jag sitter för tillfället på en dual opteron PC med 2gb och finner det hyfsat segt när jag applicerar en bunt filter. har du macbook + AE7? isåfall, släng in en valfri högupplöst bild och släng på en hög med filter och animera ut 10 sek, så ska jag göra likadant så att jag kan se ungefärligt hur lång tid renderingen åtminstone tar

1
Bevaka tråden