Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jaguar på Sekvencia

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

99mac besöker Sekvencia
Idag besökte vi Sekvenciabutiken på Klarabergsgatan mittemot stora Åhléns. Målet var att hitta en kopia av nya MacOS X 10.2 Jaguar (Jag-wire på "Jobs-språk") som enligt uppgift skulle finnas till salu. Tyvärr kom vi försent, det hade varit kö vid öppningen klockan 10.00 och alla exemplar var slutsålda (man hade fått 10 kopior av de totalt 50 som levereras i helgen av Apple Sverige).

Vi passade på att titta runt i butiken och såg en iMac, en eMac och en iBook - alla med MacOS X 10.2 förinstallerat. Det fanns även möjlighet att titta på iPod och några få tillbehör och programvaror.

Enligt butiksinnehavaren hade en större leverans av tillbehör blivit stulen och nästa vecka ska butiken ha mer att erbjuda.

Alltid roligt när Apple programvara säljer slut omedelbart - även om det bara var 10 lådor denna gång.

[ 24 Augusti 2002, 18:03: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Oerhört imponerande med hela 50st levererade i hela Sverige! Man tappar andan... :rolleyes:

Kul att Sekvencia kör på dock!

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-08-24 18:37

Tyckte väl att det var du Martin, ångrar att jag inte gick fram och skakade tass med dig och tackade dig personligen för detta underbara forum. Kom inte med på bilden heller

Det jag igentligen ville tillägga var att Jaguar lustigt/glädjande nog såldes för 1.245:- (inkl.).Skall enligt uppgift (förhoppningsvis) komma en ny leverans under onsdagen eller torsdagen. Men tydligen inte säkert att det blir samma rabatterade introduktionspris då (lite trist). För övrigt fick jag tips om att Åhléns också hade fått leverans ( 8 lådor visade det sig) men där såldes dom för 1.499:- så jag blev helt plötsligt snål fastän det var priset man var inställd på att betala och gick där ifrån tomhänt, ihopp om att Sekvencia får in en ny laddning så fort som möjligt för 1.245:- ( även om det mesta tyder på att priset kommer att hamna på 1.495:-)

[ 24 Augusti 2002, 20:55: Meddelandet ändrat av: Cihan ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-24 19:04

Jag var på Sekvencia 9:52… Ungefär 10:02 öppnade butiken… 10:11 hade jag mitt ex av MacOSX Jaguar. Det är en ENGELSK BOX men givetvis finns svenska med som val vid installation.

De sålde alla ex de hade på typ 10 minuter tror jag de sa… Ganska bra försäljning asså

Vi var 5-6st som köpte en kopia direkt vid öppning av butiken.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-24 19:13

Stack ner till åhlens och köpte mitt ex (sekvencia hade ju som bekant sålt slut sina ex). Kille på Åhlens berättade att de höjer priset till 1800 nånting i morron, hel konstigt tycker jag. Skumt också att Apple ringer Sekvencia och säger åt de att sälja sina ex för 1200 medans övråga ÅF förväntas sälja till full pris.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-24 19:35

Skumt att de höjer priset… AppleStore tar 1495 ink moms för det ivf sist jag kollade…

Sekvencia påstod att Apple skulle köra nån kampanj nu i Sverige med det lägre priset (1245:- inkl.) för OSX. Dock skulle inte denna börja officiellt förrän på Måndag…

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-24 20:36

För jävligt att Åhlens får kopior av Jaguar, men inte Kullanders där jag jobbar.. Och vi är Apple ÅF..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Lempa:
Kille på Åhlens berättade att de höjer priset till 1800 nånting i morron, hel konstigt tycker jag.

Skulle inte förvåna mig en sekund. Åhlens har höjt priserna på det mesta i sin mediaavdelning. Men det är tur att det finns fler ställen att köpa till exempel DVD på.
Jag tar hellre en 10-minuters cykeltur och köper X 10.2 för 1 500 hos en återförsäljare än gå två minuter och köpa den för 1 800 (om nu det priset stämmer förstås).

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-08-24 23:51

Jo, han sa att deras introduktionspris var 1.499:- men att det bara var för idag. Priset skulle höjas med ca: 300:- fr.o.m nästa laddning enligt deras leverantör...

Cihan och eventuellt övriga ; Sekvencia kommer att kunna erbjuda Jaguar för 1 245 (dvs en rabbat på 250) fram till den sista september.

Vi får väll in dom igen på torsdag hoppas jag.

  • Avstängd
  • 2002-08-26 16:44
Citat:

quote: Enligt butiksinnehavaren hade en större leverans av tillbehör blivit stulen och nästa vecka ska butiken ha mer att erbjuda.

Hehe, råkat ut för det 2 gånger, antar att det är standardfras bland försäljare för "Ne, vi har inte orkat beställa" eller "Nej, det är försenat fast vi vågar inte säga det"...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-26 16:49
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: DaSnow:
Cihan och eventuellt övriga ; Sekvencia kommer att kunna erbjuda Jaguar för 1 245 (dvs en rabbat på 250) fram till den sista september.

Vi får väll in dom igen på torsdag hoppas jag.

Snälla säg att ni tar in några till Uppsalabutiken också!

  • Oregistrerad
  • 2002-08-26 16:57
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: JohanK:
För jävligt att Åhlens får kopior av Jaguar, men inte Kullanders där jag jobbar.. Och vi är Apple ÅF..

Det är ju Malmö, de kan bara skriva postnummer som finns i Stockholm!

nej, jag känner igen det där. Bor man utanför 08-området så finns man inte... Se på hur aktiva Apple är UTANFÖR Stockholm...

Nej, vi borde tillhöra Danska Apple tycker deras evenemang i januari var trevligt och tack Connection för möjligheten att åka dit!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-08-26 18:16

Jag vill också ha.
For till Office idag för att hämta mitt ex men inte hade dom nåt inte. De trodde nog att jag skulle få vänta en vecka till. Minst.
Kan inte nån skicka en cd till mig NU så att den är framme imorgon?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Simonsj:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Lempa:
Kille på Åhlens berättade att de höjer priset till 1800 nånting i morron, hel konstigt tycker jag.

Skulle inte förvåna mig en sekund. Åhlens har höjt priserna på det mesta i sin mediaavdelning. Men det är tur att det finns fler ställen att köpa till exempel DVD på.
Jag tar hellre en 10-minuters cykeltur och köper X 10.2 för 1 500 hos en återförsäljare än gå två minuter och köpa den för 1 800 (om nu det priset stämmer förstås).

Men de har börjat att kränga DVD-R skivor i alla fall? Var där förra veckan (tror jag) då sålde de inte sådana sa de.

Fick 10.2 leverat idag, trist att man har förmånen att få betatesta åt dem bara. Lixom inget att se fram emot juh

/P

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-08-26 19:01

Intressant att Studentlitteratur Software i Lund (!) påstår att de inte fått några Jaguar (enligt Conncetion Malmö). De är trots allt Sverigedistributörer av Apples programvara. Jag mitt j-kla spån har beställt hos MacSupport i Lund. Då skall först lådorna skickas från Studlitt i Lund till MacSupport i Tokholm och sedan till mig i Lund, helt enkelt lysande.
MacSupport har ju iaf en iMac med Jaguar körandes i butiken i Lund. Tjosan!

  • Oregistrerad
  • 2002-08-26 19:45

Hurtigt av folk att orka vara på Sekvencia klockan 10 en lördagsmorgon.

Själv kikade jag in vid tvåtiden, konstaterade att Jaguar var slut och det inte var någon vidare fartkänsla i vare sig eMacen eller iBooken. Vilket jag antar beror på att de bara hade 128 mb ram.

Men de bjöd ju på äpplen i alla fall, både gröna och röda.

Men vad är det för vacker gestalt i röd tröja på sista bilden!?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-26 19:50
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: bollman:
Intressant att Studentlitteratur Software i Lund (!) påstår att de inte fått några Jaguar (enligt Conncetion Malmö). De är trots allt Sverigedistributörer av Apples programvara. Jag mitt j-kla spån har beställt hos MacSupport i Lund. Då skall först lådorna skickas från Studlitt i Lund till MacSupport i Tokholm och sedan till mig i Lund, helt enkelt lysande.
MacSupport har ju iaf en iMac med Jaguar körandes i butiken i Lund. Tjosan!

har idag installerat Jaguar på Kullanders fyra demoburkar. Har valt den fina jaguarmönstret på alla också

Beställde från Gothia i dag. Vet inte när jag får det, men efter två veckor utan dator så klarar jag att hålla mig lite till.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:

Enligt butiksinnehavaren hade en större leverans av tillbehör blivit stulen och nästa vecka ska butiken ha mer att erbjuda.

.[/QB]

Hehe, Den där ursäkten har Core kört med....Beställde 3 st Imacs utav de i April. Men när jag inte hade fått de i slutet av Juli så avbeställde jag. Bland annat så berodde förseningen på stöld vid transport. Fast jag tycker att de borde ha kunnat skrapa fram 3 Imacs på 3 månader i alla fall.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-26 23:38

Förhandsbeställde från Macoteket i förra veckan, fick min kartong idag måndag.

Fick min igår också....gick tidigt ifrån jobbet så jag missade den. Men idag på morgonen så låg den där på skrivbordet......Mmmmm. Beställde den ifrån AppleStore för 2 veckor sedan.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: the_eagle:
Förhandsbeställde från Macoteket i förra veckan, fick min kartong idag måndag.

Vi fick in 30st engelska och 20st svenska 10.2 förra veckan (måndag resp onsdag) men vi skickade ut dem först på fredagen den 23.

Våra 10.2 gick iväg enligt beställningsdatum, så att de som beställde först oxå får först!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-27 21:52

Vi har fått våra svenska CDs,, Och sålde slut dom direkt.

Jag fick in 5 lådor till idag (överaskande nog), dom var slut på en halvtimma.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: the_eagle:
Förhandsbeställde från Macoteket i förra veckan, fick min kartong idag måndag.

Och så valde man att beställa direkt från Apple i tron att det skulle gå snabbare. Fick i går veta att min iPod och Jaguar träffats i Luxemburg i helgen för vidare leverans med TNT till Malmö. Pratade med TNT idag och de hade inte fått något paket.

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-08-28 22:41
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: DaSnow:
Jag fick in 5 lådor till idag (överaskande nog), dom var slut på en halvtimma.

Va i helskutta är det frågan om, är det så jäkla svårt och få fram tillräckliga mängder (Frågan är ställd till Apple)

Man blir så sne!

Åt helvete med det här.

Ska skaffa mig en annan hobby som innehåller mer natur och träning.

Nån som vill köpa min QS 800?

  • Medlem
  • 2002-08-29 00:34
Citat:

quote:
Ska skaffa mig en annan hobby som innehåller mer natur och träning.[/QB]

Jeg har et kjempefint 3 manns fjelltelt, kart over sognefjell i norge, samt noen bøker om fjellvandring i norge, om du er interessert

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-29 18:38
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Niklas:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: DaSnow:
Cihan och eventuellt övriga ; Sekvencia kommer att kunna erbjuda Jaguar för 1 245 (dvs en rabbat på 250) fram till den sista september.

Vi får väll in dom igen på torsdag hoppas jag.

Snälla säg att ni tar in några till Uppsalabutiken också!

Fick inget svar på min förfrågan i måndags, så jag försöker igen...

Bevaka tråden