Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 17" - märkligt laddarbeteende.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-21 09:50

Laddaren har börjat fått för sig att den ska lysa grönt när den inte sitter i datorn.. Den växlar te oranget dock när man pluggar i den o den börjar ladda, men gör bara så i typ 15min då den tycker den har laddat klart, går över te grönt igen och datorn drar ström ur batteriet ist.
Så med en intervall på 15min får jag rycka ur o plugga i den igen för att kunna uppnå ett fulladdat batteri...

Någon som vart med om detta fenomen?? omstart hjälper inte, heller inte att bryta helen helt o hållet hjälper..

Mvh // Andreas

  • Oregistrerad
  • 2006-03-21 10:40

Hade nästan samma problem med min TiBook. Dock lös inte laddaren när den var urkopplad. Men när laddaren var kopplad till min PB så laddade den bara i ca 10 till 15 minuter och sen la den av. Drog jag ut laddaren ur eluttaget eller drog ur sladden ur datorn så började den ladda igen. Efter mycket strul fram och till baka så slutade det med att jag fick moderkortet på min PB utbytt och sen fungerade det.

Om du känner på den del som du sätter i PB´n, blir den fruktansvärt varm på någon minut efter uppstarten?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-03 17:45

Köpte en vit G3 iBook med combodrive beg. till min dotter nyligen och hon hade plötsligt problem en kväll med laddning, och att det gick inte att mata ut en CD. Hon fick ut CD:n till slut manuellt och kopplade på nätadaptorn trots att det visade 100% laddat i menyn. Samma sak igen, CD:n syntes inte på skrivbordet och gick inte att mata ut på vanligt sätt. Hon ringde till en vän som arbetar på Mac store (hon bor i London) och han sa direkt att ta ut batteriet och se om det finns damn där batteriet ska sitta.

Hon öppnade luckan och visst det var fullt med damn. Hon tog bort batteriet blåste bort allt damm och allting fungerade fint igen. Mac-killen sa att om det finns damn kring batteriet då kan man får problem med laddning och att det kan lyser grönt och verkar laddad trots att batteriet är urladdat.

Har inte hört talas om detta med dammet förut men sedan dess har min dotter inte haft nånt problem med iBooken

1
Bevaka tråden