Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur byter jag bort scroll-bars? (golive)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på att hyperventilera snart. letar som en galning efter svar på hur jag kan byta ut scroll-bars mot bilder istället i adobe golive (cs2)

Jag har ett textblock som är begränsad till en viss storlek, texten kan scrollas. MEN jag vill inte ha några fula standard scroll-bars (och inte färgade heller) utan jag vill bara ha 2 små egna bilder som fungerar som upp respektive ner knappar och som scrollar texten när man för musen över bilden.
krångligt? hoppas inte..

snälla hjälp mig!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-20 20:57

Du får köpa eller hitta nåt gratis javascript, annars går det inte.
Sök på t.ex. "javascript scrollable text" eller liknande. Kolla dynamicdrive.com, hotscripts.com, scriptsearch.com....
Men om du inte är ganska duktig på html, så kommer det nog att bli strul.....

mmm

skit då.
men tack! får sitta å leta. först ska jag grina lite. är patetiskt poor på html.

Ursprungligen av dodilodi:

skit då.
men tack! får sitta å leta. först ska jag grina lite. är patetiskt poor på html.

Eller göra det i Flash om du har den möjligheten.

Eller skippa idéer som besökarna bara kommer att irritera sig på ändå

hmm

tss.. jag vill ha d som jag bestämt. vissa kanske stör sig men I promise, d blir snyggare utan dessa ugly scroll-bars!
"skada" ja. jag e grafiker, inte kodare.. men det måste ju finnas nått bra sätt. flash i detta fall är väl inte så smart när det ska vara en textruta vars innehåll uppdateras med jämna mellanrum? eller?

Ingen som har nån kod eller nått? jag hittar inget. hur görs alla dessa ursnygga sajter. det är flash alltihop eller?

Är det ö h t möjligt att göra med javascript? Jag tror inte det (annars vill jag också veta hur man gör). Skulle tro att man måste använda flash.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-22 13:50

Man behöver en mix av html, css och javascript (dhtml). Kolla här för några lösningar http://www.dyn-web.com/dhtml/scroll/

åh tack kardan!!!!

1
Bevaka tråden