Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera trådlöst nätverkskort (PCI)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-03-20 15:54

Är det möjligt att installera vilket trådlöst PCI nätverks kort som helst i en PowerMac G4 som kör Mac OS X Tiger? Tänkte installera ett Netgear WG311, men jag vill inte köpa det om jag inte vet att det kommer att fungera.

Drivrutiner till Mac OS X måste finnas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-20 16:50

Janrik,

Denna lista...

http://home.earthlink.net/~metaphyzx/Wireless.htm

...över nätverkskort/adaptrar för Mac OSX var länge uppdaterad, men tycks nu vara runt ett halvår gammal.

Krasst kan man säga att utbudet är något begränsat, MEN det finns kort som fungerar med MacOSX, med eller utan extra drivrutiner.

Min egen erfarenhet sträcker sig till ett kort från Belkin:

"Belkin F5D7001"

...vilket finns på t.ex. inWarehouse för runt 400:-

Detta kort har ett chip från "Broadcom", vilket inte kräver extra drivrutiner, åtminstone inte i det MacOSX 10.3.9 jag kör hemma.

Lycka till,

-Torkel

Orangeware har en drivrutin som enligt deras lista ska fungera med Netgears WAG311 och WG311T. Då borde den väl fungera med WG311 också, kan man tycka... Men tyvärr kostar deras drivrutin 15 dollar... Men man kan ju ladda ner trial-versionen och testa...

http://www.orangeware.com/endusers/wirelessformac.html

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-03-20 17:03

Tack för hjälpen, ska titta runt lite nu

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-03-20 17:17

Funderade lite på olika alternativ. Jag har ju ett PC-Card som stöds enligt earthlink-listan. Jag använder det i min stationära PC med hjälp av ett PC-card adapterkort som jag kopplar in på PCI-platsen. Kommer det (PC-card adaptern) att fungerar på min PowerMac G4:a? Pc installerar kortet utan problem. Om Mac OS X klarar att installera ett PC-card adapter kort, så är ju allt löst.Någon som vet ifall det går?

1
Bevaka tråden