Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac @ Dreamhack 2002

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac @ Dreamhack 2002

VÄRLDENS STÖRSTA LAN-PARTY OCH DATORFESTIVAL
DreamHack är världens största datorfestival med 5000 deltagare. DreamHack Winter 2002 hålls på Elmia i Jönköping 28 november - 1 december.

Jönköping ligger 32 mil från Stockholm, 15 mil från Göteborg, 27 mil från Malmö och 13 mil från Växjö.
 
BILJETTPRIS
Förköpsbiljetterna kostar 500 kronor. En bokningsavgift på 25 kronor tillkommer per beställning.
Om det blir några biljetter kvar kommer de att säljas i entrén på DreamHack för 600 kronor styck. OBS! Förra året tog biljetterna slut på bara 6 dagar!

99MAC @ DREAMHACK
Med 5.000 deltagare, minst 1GB internetförbindelse och världens största arrangemang av liknande slag så måste vi finnas på plats! Vi hade jättekul förra året och antagligen kommer det bli minst lika kul iår!

Bilder ifrån Dreamhack 2001

Länk till Dreamhack officella hemsida

Vilka följer med? Kom igen nu! Gammal som ung - detta skall upplevas!

BESÖKSBILJETTER
Du som vill besöka DreamHack för att uppleva stämningen, men inte behöver någon datorplats, kan köpa den så kallade besöksbiljetten. Den köps direkt vid entren och kostar 125 kronor. Biljetten ger dig rätt att vistas i hallen fram till klockan 12:00 dagen efter inköp. För tjejer gäller biljetten under hela evenemanget!

Ex: Du köper en besöksbiljett på fredag eftermiddag. Senast klockan 12:00 på lördagen måste du vara ute ur hallen eller köpa en ny besöksbiljett.

Vårt Security Crew kontrollerar kontinuerligt biljetterna. Den som ertappas med ogiltig biljett kommer att få betala fullt pris, dvs 600 kronor.

Besöksbiljetten ger inte rätt till datorplats, nätverksaccess, rösträtt i tävlingar eller liknande.

Citat ifrån Dreamhack 2001:
Vi har kommit till dag 2 på Dreamhack. Lite ont i nacken efter dålig sovplats men i övrigt är man förvånansvärt fräsch.

Det är dag ute, men inne i hallen är det ständigt mörkt (inga lampor i taket - för att få den rätta hackerkänslan).

Idag är det fredag och nu har alla dom sista kommit hit och det är helt fullt. Igår kväll var det inte lätt att hitta sovplats, se bilderna nedan.

Jag har hittat 2st (2) med Macintosh datorer förutom jag. En iMac och en Power Mac G4 med MacOS X som står bara 30 meter ifrån mig. Han kände inte till 99mac - men registrerade sig direkt! Nästa år vore det jättekul om vi kunde samla till ett helt bort (50st) och komma hit för att representera 99mac & Mac!

Sovsäckar på golven När det inte finns sovplats så sover man på stengolvet... Överallt ligger det folk när klockan passerar 03.00.

Stora sovsalen Här inne sover minst tusen personer på liggunderlag. Ett hav av hackers...eller nåt.

Martin passerar 100Gig! Alldeles nyss passerade jag 100GB upload på min FTP server - ett stort ögonblick! Nu börjar jag flytta filer för att dra igång disk #2.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2002-08-30 14:36

Vilka följer med? Kom igen nu! Gammal som ung - detta skall upplevas![/QB][/QUOTE]

Vi är ett gäng som sedan sommarens DreamHack haft diskussioner om att åka nu.
Kolla in "MacNytt Forum - Café - MacNytt på DreamHack"

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2002-09-03 16:34

""
Den 03/09-02 14.50 skrev bjornstrom på "MacNytt Forum - Café - MacNytt på DreamHack"
Martin orkar inte läsa 232 inlägg i denna tråd.

Jag har länge försökt samla folk till att åka till Dreamhack. Jag var själv där på Dreamhack 2001 och hade kul.

Ett gemensamt Macbord vore klockrent! Om MacNytt eller 99mac "arrangerar" spelar mig ingen roll. Jag kan göra reklam för detta event på 99mac iallfall.

Jag har tillgång till en buss som vi nog kan få låna gratis tror jag, den rymmer nio personer och jag åker ifrån Stockholm till Jönköping längst E4an.

(jag är nästan aldrig i detta forum (MacNytt red anm) och nästan alltid på 99mac så skriv gärna en rad där för säkerhets skull)""

Många av oss är ju både på 99mac och MacNytt.
Slå ihop det. Det kvittar. Hududsaken är att vi kan träffas vid samma bord. Och att Macare är där!!!!!!
Vi kallade oss för DreamHackintosh i somras så vi kan väl använda detta för att hitta varandra igen.
Är vi tillräckligt många med Macar så gör det inget att det finns någa PC-typer där, gör det bara ännu roligare.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2002-09-04 23:56

Finns det några här på 99MAC, förutom Martin, som är intresserade att åka till DreamHack.

Gääsp, Gääääsp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-05 08:37

Jag har funderat på att åka dit, skulle vara en rolig upplevelse.....

Det är ju inte så långt från Gbg, så jag får se när biljetterna släpps och om det finns tid till det.

/j

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-05 09:01

Tung resa från Östersund.
Jag skulle nog tycka det var lite av en Freakshow och åka av den anledningen, annars gillar jag nog betydligt mer minilan (upp till 100 pers) där man kan snacka med alla och bli ett gäng mer.

Fast man bor på fel ställe, definitivt.

Dags för Nordlan tycker jag, Sundsvall eller Umeå.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus:
Dags för Nordlan tycker jag, Sundsvall eller Umeå.

Lan i Umeå? Kolla in Nordic Lan 2. Norrlands största lan på 1000 personer!

Om Dreamhack: Saken är att Dreamhack biljetterna släpps i vilken sekund som helst, och en planering om ett Mac-Bord borde igentligen vara klar innan biljetterna är bokade (annars kan alla bra ställen att koncentrera oss på vara tagna). Biljetterna skulle igentligen har släppts igår, men det blev försenat...

  • Oregistrerad
  • 2002-09-05 16:03
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: jef:
Jag har funderat på att åka dit, skulle vara en rolig upplevelse.....

Det är ju inte så långt från Gbg, så jag får se när biljetterna släpps och om det finns tid till det.

/j

Jag har också funderingar på att dra dit... samåkning?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2002-09-05 16:04
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus:
Dags för Nordlan tycker jag, Sundsvall eller Umeå.

Lan i Umeå? Kolla in Nordic Lan 2. Norrlands största lan på 1000 personer!

Om Dreamhack: Saken är att Dreamhack biljetterna släpps i vilken sekund som helst, och en planering om ett Mac-Bord borde igentligen vara klar innan biljetterna är bokade (annars kan alla bra ställen att koncentrera oss på vara tagna). Biljetterna skulle igentligen har släppts igår, men det blev försenat...

Hur kan man boka bord innan biljetterna släpps???

Jag är med på Nordiclan

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2002-09-06 15:14

Martin B/99mac och Patric/MacNytt snackade om att boka ett mac bord, ca 25 platser.
Hur går det?
Behöver vi som hänger med göra något?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-06 15:24

Vilka ska åka på NL2 då?
Jag tänker klart ge det en stenhård funderare.

Ska vi försöka boka ett eget bord för Macare på NL2?

Jag är nog med på NL2!

Vad roligt att så många vill till Nordic Lan!

Någon skapa ny tråd om det? Är lite osäker vilket forum det skulle passar in på...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2002-09-08 14:33

Är det någon här som har tänkt åka till DreamHack?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2002-09-09 02:01

Jag har åxo funderingar på att dra dit men
har ej fått med någon kompis än.
Samt så behöver jag inte tänka på resavståndet.
Bor ca 800m där ifrån

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2002-10-11 17:05

DreamHack biljetter släpps 16 oktober! Alltså 14 okt för medlemmar i Spelföreningen.
Förra året tog biljetterna slut på sex dagar! Dom har nått nytt betalsystem, så man ska betala in på en internetplånbok, som man sen kan betala med på DH:s biljettsida from 16 okt. Så betala gärna nån dag innan in på internetplånboken, så man kan betala direkt den 16:e
skriv DreamHackintosh som clan/grupp så hittar vi varann (det går att söka efter clan/grupp o t ex få reda på var alla med DreamHackintosh som clan/grupp sitter.
Är det några här som tänkt åka dit?

1
Bevaka tråden