Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

gratis imagehosting

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-19 00:23

Jag skulle vilja tipsa er alla om en gratis bild uppladdnings sida som låter en ladda upp precis hur mycket man vill. Man kan till och med ladda upp 9 bilder åt gången utan att behöva registrera sig. Sidan har ingen reklam eller banners och är väldigt clean *host*till skillnad från imageschack*host*.

Siten finns för tillfället bara på engelska men det kommer senare komma en svensk version.

http://www.filepixel.com är adressen. Kolla gärna in den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-19 02:44

OT: Förutom innehållet som jag fö tycker verkar vettigt, MÅSTE jag påpeka att "bild uppladdnings sida" faktiskt bara är ett enda ord. Det heter alltså "bilduppladdningssida" om man prompt ska använda det ordet...

Bra sida dock!

Ursprungligen av hicke:

OT: Förutom innehållet som jag fö tycker verkar vettigt, MÅSTE jag påpeka att "bild uppladdnings sida" faktiskt bara är ett enda ord. Det heter alltså "bilduppladdningssida" om man prompt ska använda det ordet...

Bra sida dock!

Vill bara påpeka att förkortningen av för övrigt skrivs f.ö.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-19 07:56
Ursprungligen av xrayed:

Vill bara påpeka att förkortningen av för övrigt skrivs f.ö.

Vill bara påpeka att det fattas en punkt i meningen. Eftersom "f.ö." innehåller två punkter, så ska meningen också avslutas med ytterligare en. Det saknas även citationstecken. Den ska alltså se ut så här:

"Vill bara påpeka att förkortningen av för övrigt skrivs 'f.ö.'."

(Nu blev det krångligt eftersom citationsregler i svenska är lite luddiga. Ett citat inuti ett annat citat kan ibland se ut som ovan, men ibland ha dubbla tecken. Tror jag.)

Det ser konstigt ut tycker jag.

Snacka om pseudodebatt:
"Alla förkortningar kan skrivas utan punkt" enligt SAOL (Svenska Akademins Ordlista). Själv skriver jag oftast utan punkt för att det blir tydligare och man slipper problem som "punkt-på-punkt".

Exempel:
Brukar ni skriva Celsius med C.?
Eller cd-spelare som c.d.-spelare?
Eller kilogram som k.g.?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-19 09:43
Ursprungligen av morgan_a:

Snacka om pseudodebatt:
"Alla förkortningar kan skrivas utan punkt" enligt SAOL (Svenska Akademins Ordlista). Själv skriver jag oftast utan punkt för att det blir tydligare och man slipper problem som "punkt-på-punkt".

Jo. Det var en liten oskyldig söndagsmorgonsdrift med hickes kommentar bara.
Fö (sic!) har jag ingen kommentar om den där fixelpixelsajten.

Jag undrar hur de löser finansieringen.

1
Bevaka tråden