Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fångad av Mac mini.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-03-18 16:37

Hej!

Mitt intresse för Mac har tidigare varit väldigt svalt trots att det var den första datorn jag kom i kontakt med i skolan för en herrans massa år sedan. Intresset ökade däremot vid introduktionen av Mac mini för ett år sedan. En nyligen inköpt laptop och hårdvaran var väl det som motade ett köp redan då. När jag nu började tröttna på oljudet och den dåliga skärmen på laptopen så dök en Intel variant av Mac minin precis upp och köpet var givet. Har nu använt MacOS cirka ett dygn och tycker det är ett väldigt trevligt operativsystem även om mycket är annorlunda. Har tidigare erfarenheter av flertalet operativsystem och det som skiljer ut MacOS är den oerhörda enkelheten. Nu ska jag bara undersöka och försöka känna mig hemma i mitt nya operativsystem men ger man det lite tid så är jag övertygad om att jag kommer att tycka om det mer och mer.

Personligt

Är student bosatt i Jönköping och är intresserad av teknik, foto, natur och all form av motion. Är speciellt intresserad av den svenska fjällen och har varje sommar en obligatorisk fjälltur inbokad. Studentlivet kommer att fortsätt ett år till och när jag är klar kommer jag att ha tagit en Ingenjörsexamen i Informationsteknik.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-18 16:58

Välkommen till den ljusa sidan!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-18 20:20

Låt dig inte luras av enkelheten. Via terminalen kan du frigöra macens hela kraft. Apache, php, mysql, ssh m.m.

Välkommen till den produktiva och konstruktiva sidan.

Ja, vill man slippa lite enkelhet så finns det massor att göra!

T ex Fink och Darwinports.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-03-19 11:42

Tack för det varma välkomnandet. Jag är medveten om att jag än så länge bara skrapat lite på ytan men Jag har tänkt att använda mig av Apache, PHP, MySQL i framtiden. Än så länge är det grundläggande förståelse för hur allt är upplagt och fungerar som tar upp min tid. Men tänker definitivt att gräva djupare så småningom.

1
Bevaka tråden