Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filöverföring i AdiumX går långsamt, påstår att jag har brandvägg?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-07 12:10

Hej!

Min polare sitter på en Pc och skulle skicka en fil på 223mb till mig och hans Msn säger att filöverföringen går långsamt på grund av en brandvägg som den påstår att jag ska ha. men jag har ingen brandvägg och det finns väl ingen standard inställd i OS X Tiger väl? Min polare säger att han kan skicka i hög fart till alla andra men inte till mig. Blir så jävla arg, är så trött på alla dessa satans kompabilitetsproblem med filöverföringar. Likadant med ShakesPeer och LimeWire, jag har 24mbit men det håller på som om jag hade 56k-modem.

Vad FAN är det för problem i mitt nät och VART hittar jag det en gång för alla? Är så trött på alla jäkla inställningar som går att ställa in som inte har en duglig förklaring.

Om min brandvägg INTE är aktiverad, varför går det segt då? VAD hindrar informationsflödet?? Tycker liksom inte att det är lönt att betala 400kr/månad för 24Mbit hos BBB om det inte fungerar. Tycker hela jävla datorn har varit seg på nätet nu ett tag.

Mitt system ser ut så här: BBB-24Mbit Xavi X7722r+ modem--> AirPort Express med Wepnyckel enbart och antagligen automatisk utdelning av ip-----> iBook G4 12" OSX Tiger 10.4.5 -----> HP Pavilion laptop

Vart kan jag ändra nåt? Finns det något program som kan kontrollera mitt system och säga vart fan felet ligger? Det måste ju finnas en flaskhals någonstans.

Min polare skickade ut till mig i 5.9kb/sec och han har 8Mbit ner och 1Mbit ut. 1mbit är fan mycket mer än sketna 5.9kb/sec.

Och jag måste använda AdiumX då den SKETNA MS-varianten av Msn till mac inte fungerar som den ska, den loggar ur sig hela tiden, den är slö och den vägrar ta emot filer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-07 12:38

Om man vill skicka filer rekommenderar jag att göra det via skype, det fungerar avsevärt bättre än via Adium/proteus m.f..

Inte direkt en lösning på ditt problem, men ändå..

  • Oregistrerad
  • 2006-03-07 12:59

Adium är värdelöst att skicka eller ta emot filer över. Kör med MSN eller Skype eller ICQ om du vill att det ska gå undan, eller ren och skär FTP.

Jag har också en 24mbit/s ADSL lina som beter sig som ett 24kbps modem, men det måste vara fel på linan, för varenda jäkla dator jag har kopplat in här får samma resultat från TPTester (7mbit/s). Jag bor 0.7km från telestationen, så det är knappast avståndet, men enligt leverantörssupporten så är det fel på datorerna...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-07 13:19
Ursprungligen av Scumpi:

Adium är värdelöst att skicka eller ta emot filer över. Kör med MSN eller Skype eller ICQ om du vill att det ska gå undan, eller ren och skär FTP.

Jag har också en 24mbit/s ADSL lina som beter sig som ett 24kbps modem, men det måste vara fel på linan, för varenda jäkla dator jag har kopplat in här får samma resultat från TPTester (7mbit/s). Jag bor 0.7km från telestationen, så det är knappast avståndet, men enligt leverantörssupporten så är det fel på datorerna...

men varför är mitt vanliga surfande med långsamt? varför är dc++ klienten shakespeer långsam och varför limewire så satans långsamt? limewire ska väl ändå vara snabbare?

hur ställer jag in fast ip/portforwarding på min airport express och ibook?

jag har samma problem med shakespeer.

1
Bevaka tråden