Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roliga uttryck

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-15 08:58

Min grabb, när han var i sjuårsåldern och för första gången fick se en skrivmaskin och jag förklarat vad det var genom att skriva lite på den utbrast: Aha, en akustisk dator!

En annan kille i bekantskapskretsen tyckte att en skrivmaskin var en dator utan bildskärm, att man skrev direkt på skrivaren.

En gång när sonen och jag åkte på Essingebroarna, det var klart väder och man såg storslagna vyer av Stockholm sa han: Wow, vilken upplösning!

Rätt kul, tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-15 10:10
Ursprungligen av Konrad:

En gång när sonen och jag åkte på Essingebroarna, det var klart väder och man såg storslagna vyer av Stockholm sa han: Wow, vilken upplösning!

Och vilken hög FPS!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-16 11:07

Jag har en kompis som jobbade på Universeum i GBG. I deras rengskogsavdelning går det lösa trumpetarfåglar ( http://www.universeum.se/about/images/436_1Christian_Berg_trumpetarfag.jpg ).
Ett barn tittade en dag storögt på fågeln och frågade sin mamma:
-Är den animerad?

Min dotter såg en killing och sa "Titta en geting"
Min fru sa en gång "Om man sitter för länge vid datorn kan man få stolsting"

Inte direkt datorrelaterat men ändå.

Har man inte sett för mycket på datorn eller TVn när man inte kan se vad som är verkligehet eller inte?
Bara en undran i all välmening...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-16 15:36
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Har man inte sett för mycket på datorn eller TVn när man inte kan se vad som är verkligehet eller inte?
Bara en undran i all välmening...

Kanske det. En undran, har du en minikompressor i handen kopplad med slangar till öronen på din avatar?;)

Numera "klickar" man på strömbrytaren.

Det går inte många dagar utan att jag (resultatlöst) gör snabbkommandot för Äpple-F i luften framför mig.
Det säger två saker (minst) : Jag är datorskadad och jag är jäkligt slarvig...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-16 21:51

Nej nu jääävlar! Ska du vara här inne så får du gå ut!!

Är han/hon inte riktigt riktig?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-16 22:17
Ursprungligen av Markus Bennermo:

Är han/hon inte riktigt riktig?

Neee....för är man riktig så är man inte riktigt riktig, och om man ändå försökte vara riktig att inte vara riktigt riktig så är man inte riktigt riktig heller, nu försöker jag var ärligt riktig men dras ständigt mot det riktigt riktigt riktiga fast jag riktigt riktigt vill vara stundtals oriktig.

Jag skulle behöva slå en cmd+space i mitt rum, hittar inte ipoden :X

Annars så hände det att jag var inne i en butik och en biträde kom och frågade ifall jag behövde hjälp. Mitt svar blev följande:

"Nejtack, jag googlar bara lite"

Kan meddela att flickan gick därifrån med ett leende på läpparna

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-16 22:30

Jag kommer på mig själv med att titta i övre högra hörnet av papperstidningen för att se vad klockan är.
Och att det ibland blir frustrerande när man inte kan klicka på "svara" när man läser en dum insändare i sagda tidning.
Det är inte bara barnen som är skadade.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-16 23:30

"Ja' mår inte bra i da'.
Men tralala
och tralala.
Nu mår jag bra."

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-03-19 19:50

När jag glömt något brukar jag köra med " Att det fans bara i RAM-minnet" eller att jag inte startar hårdisken.

Har också sagt någon gång att jag inte brukar vara sjuk, för jag inte kan bli smittad av virus då jag använder Mac.

1
Bevaka tråden