Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läckert...

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-18 13:41

Tillverkare och pris?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-18 13:46

termimac

Termimac 5
* work station (sitting or standing) / communication island
* height adjustable anywhere between 690 mm to 1100 mm by means of a gas compression spring
* ground plate and lifting column made from powder coated steel
* desk top made from powder coated aluminium
* cable channel in the upper column
* color: white

men inget pris vad jag kunde hitta..

[ 18 Augusti 2002, 13:47: Meddelandet ändrat av: mcelwee ]

Sorry, missade att sätta in länken till tilllverkaren.

1430€ på www.macgadget.de

Blir väl runt 12500:-, då handlar jag hellre på Ikea

[ 18 Augusti 2002, 14:50: Meddelandet ändrat av: dsm ]

Ser inte praktiskt ut heller. Passa väl på utställningar och sådär...

Det är väl det höj- och sänkbara som drar upp priset...men är det inte en smal nisch att satsa på bara iMac? Eller har de lösningar för andra skärmar?

WooooooooooooooW!!!!!

Gambit

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-18 20:43

hmm... om man kan koppla in det till datorn via usb och höja/sänka via datorn skulle det vara vettigt


[ 18 Augusti 2002, 20:44: Meddelandet ändrat av: marcus ]

  • Medlem
  • 2002-08-19 08:40

Tss... höjt och sänkt har jag gjort länge (men jag tog bort fälla-bordet-spaken):

Är det skönt att sitta vid ett lutande bord? Verkar litet "icke-ergonomiskt".

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: dsm:
1430€ på www.macgadget.de

Blir väl runt 12500:-, då handlar jag hellre på Ikea

Ja det var lite väl dyrt. Men smakar det så kostar det också. Har nån hittat nått trevligt arbetsbord i Ikeas nya katalog, nu när det ändå dök upp i diskussionen?

Har en G4 Cube och skulle väldigt gärna hitta nått som passar till den, till ett rimligt pris.

Hälsn. /Sebastian

  • Medlem
  • 2002-08-19 12:26
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Slave:
Är det skönt att sitta vid ett lutande bord? Verkar litet "icke-ergonomiskt".

Nja, just nu lutar det liite för mycket, så att musen funderar på att dra sig undan ibland. Annars är det toppen; helt omöjligt att skapa sina vanliga berg av papper. De faller av.

För ordningens skull verkar det ju perfekt, musen får du väl fästa med en "bungee"-lina.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Enar:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Slave:
Är det skönt att sitta vid ett lutande bord? Verkar litet "icke-ergonomiskt".

Nja, just nu lutar det liite för mycket, så att musen funderar på att dra sig undan ibland. Annars är det toppen; helt omöjligt att skapa sina vanliga berg av papper. De faller av.

Riktigt smart & praktiskt! Vem har inte dessa enorma berg av papper på skrivbordet?

Jag lider mer av staplade cd-fodral. Jag satte nyligen upp 2,5 meter hyllor ovanför min datorhörna, men skruvarna var för klena och jag har inte orkat skaffa nya hehe..

  • Oregistrerad
  • 2002-08-19 17:03
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Enar:
Tss... höjt och sänkt har jag gjort länge (men jag tog bort fälla-bordet-spaken):

Enar, var har du fått tag på underrededet? ett sånt har jag letat efter länge. Nån som har ett över?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-19 17:12

Snyggt! Synd bara att det bara passar till en Mac-modell... Vad gör man om tre år när man trättnat på iMac G4 och vill ha en utbyggbar Mac?

Inget stöd för underarmarna - grrrrr... Mitt Effektiv från Ikea är svängt åt andra hållet och är ergonomiskt utformat.

Plattan under bordet är stor. Kommer stolshjulen/benen att gå emot den?

Det här är inte heller så dumt kanske:

[ 19 Augusti 2002, 17:20: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Vad tror ni om det här till min Cube? Skivan är gjord av frostat glas..

  • Oregistrerad
  • 2002-08-19 21:05

Schysst. Tänk på att du måste ha musmatta dock för optiska möss funkar inte bra på glasbord. Pris? Själv har jag ett gammalt skrivbord i ek. Tyvärr lite litet, men det funkar.

  • Medlem
  • 2002-08-20 08:46
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Melker Lindström:
Enar, var har du fått tag på underrededet? ett sånt har jag letat efter länge. Nån som har ett över?

Bordet är ett ritbord, där jag tagit bort ritapparaten. Foten ingick. Fler gjutjärnsmöbler åt folket!

Kolla med ngn kommunavdelning som just skaffat AutoCAD eller liknande.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-20 09:17

Jag har min Kub på ett sånt här bord.. Också frostat glas.. kan ju säga att kuben passar bra på det underlaget

Ska kanske sälja det p g a flytt om du är intresserad..

Nu var man juh snabbt iväg till Mio efter jobbet och beställde bordet. Impulsköp! Skulle ta en vecka innan de skulle få in bordet, men imorse så ringer Mio möbler och meddelar att bordet finns i lager nu. Trevligt..

  • Oregistrerad
  • 2002-08-20 22:56

Bra det, Kuben hör hemma på frostat glas

.carl

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PF:
Schysst. Tänk på att du måste ha musmatta dock för optiska möss funkar inte bra på glasbord. Pris? Själv har jag ett gammalt skrivbord i ek. Tyvärr lite litet, men det funkar.

Tack! Nu ligger bordet hemma och väntar på att bli monterad. Återkommer med bild.

Jo har tänkt på det att mössen inte fungerar på glasbord. Men jag har alltid använt musmatta, även när jag använder mig av optiska möss, tycker att mössen blir mer precisa då. Är det bara jag som tycker det?

/Sebastian

1
Bevaka tråden