Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Speglad ext. bildskärm med annan upplösning?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har en MacBook Pro och en Apple 20" Cinema HD display.

Jag undrar: kan jag inte köra en extern bildskärm till datorn på en annan upplösning än MacBookens utan att behöva stänga skärmlocket?

Verkar inte fungera att både köra datorns skärm och en extern samtidigt...

Jag tror det går, dock så heter det inte spegling eftersom man inte speglar den externa skärmen utan den är ju avstängd. Men det kanske inte var det du sökte?

Ursprungligen av hansfilipelo:

Jag tror det går, dock så heter det inte spegling eftersom man inte speglar den externa skärmen utan den är ju avstängd. Men det kanske inte var det du sökte?

Hum, jag vill kunna använda både den bärbara skärmen och min externa skärm samtidigt fast i olika upplösningar (vill ha högre upplösning på den externa skärmen, men den envisas att visa samma som MacBookens upplösning =suddigt på externa)

Ursprungligen av mezzanine:

Hum, jag vill kunna använda både den bärbara skärmen och min externa skärm samtidigt fast i olika upplösningar (vill ha högre upplösning på den externa skärmen, men den envisas att visa samma som MacBookens upplösning =suddigt på externa)

Du kan inte ha samma innehåll på båda skärmar samtidigt i olika upplösningar. Därför måste du stänga av spegling och köra med två skärmytor. Även om du skulle kunna ha en högre upplösning på den externa skärmen vid spegling skulle inte bilden bli skarpare för det.

Stäng av spegling i Systeminställningar > Bildskärm. Då får du två skärmytor som du kan göra vad du vill med.

Ursprungligen av Björn Leander:

Stäng av spegling i Systeminställningar > Bildskärm. Då får du två skärmytor som du kan göra vad du vill med.

Ja, men då ser jag ju inte docken eller listen högst upp på andra skärmen? Det blir bara en extrayta bredvid?

Ursprungligen av mezzanine:

Ja, men då ser jag ju inte docken eller listen högst upp på andra skärmen? Det blir bara en extrayta bredvid?

Du ska kunna dra menyraden i Systeminställningar > Bildskärm till den skärmyta där du vill ha den. Dock borde följa med. Jag har dock tyvärr ingen möjlighet att prova just nu.

1
Bevaka tråden