Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smutsig reklam

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är inte den som är den. Jag tar inte illa upp om det är lättklädd reklam, och har inget emot lättklädda kvinnor (på så många sätt tvärtom) ... men jag tycker inte om bannern som man ser här ibland. Den som försöker locka oss att signa upp för två gratisnummer av "FHM". En sån där Slitz-tidning.
Jag vet hur viktigt det är med reklampengar, och jag vet att det är 95% killar på detta forum... och killar tenderar att störa sig lite mindre på dessa typer av banners än kvinnorna.

Men jag tycker inte den är 99mac-mässig. Det var bara det jag ville säga. Den ger ett icke-proffsigt intryck av siten.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-15 13:36

Ja please... Låt os slippa FHM, Slutz och Moore på 99mac.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-15 13:37

Det är väl inte så farligt?
Det är mycket värre med Twilfits nya stortavlor, igår höll jag på att smälla i en rondell bara för att jag råkade få se en sån.

Jag reagerade också på denna annons. Jag tyckte inte heller att den passade riktigt. Vad blir det härnäst; "Meet these girls from your area!"-annonser?

/Anders

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-15 13:42

Om man är Plus eller Pro kan man ju stänga av reklamen också, jag kör med Nitro Plus som tema, då ser jag ingen ovidkommande reklam.

Jag har "Plus" på gamla meriter, för mitt tidigare arbete på denna site. Så jag tänkte stöda siten genom att inte ta bort reklamen. Men då vill jag helst inte se den där typen av reklam.

Kanske ännu viktigare... jag vill inte att nya användare som besöker siten, ska få intrycket att 99mac inte för sig professionellt. Det är nog mest det jag reagerar på.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-15 13:48

Ännu mer professionellt blir det om man stavar rätt till just det ordet.

Vet inte vad du pratar om...
*visslar försynt*

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-15 13:52
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Vet inte vad du pratar om...
*visslar försynt*

Så här skrev du:
Kanske ännu viktigare... jag vill inte att nya användare som besöker siten, ska få intrycket att 99mac inte för sig proffesionellt. Det är nog mest det jag reagerar på.

Prove it !!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-15 17:38

Om det är stavningen på ordet "professionellt" du syftar på, så har Konrad rätt.

Tebax till ämnet, smutsig reklam om smutsiga flickor. (Öhh... tänk engelska)

Jag tycker att det inte hör hemma här, så enkelt är det!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-03-15 17:53

Jag håller med om att jag helst skulle vilja slippa den typen av annonser här. Vill jag titta på nakna flickor så kan jag söka upp en pr0n-sida istället.

Bästa pr0n-sidan på nätet: http://hardware.localhost.nl/

  • Oregistrerad
  • 2006-03-15 17:59

Jo jag håller med såklart. Sådan typ av reklam ska inte finnas på en seriös sajt som den här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-15 19:11

Ja ta bort den där jävla skitreklamen. Det är väldigt onödigt!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-15 19:26

Reklamen finansierar ju en del av 99mac. Betala och bli Plus eller Pro så kan ni stänga av reklamen.

Instämmer att reklamen inte känns rätt här. Inte någon annanstans heller för den delen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-15 19:58

Äh, det är väl bara att betala 99:- som plusmedlem, klicka på Nitro-plus på inställningar....
så är problemet borta!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-03-16 17:29
Ursprungligen av Picasso:

Äh, det är väl bara att betala 99:- som plusmedlem, klicka på Nitro-plus på inställningar....
så är problemet borta!

Det är liksom inte det det handlar om. Det handlar om vilket intryck 99mac ger för den som kommer ny till siten. Ser den då ut som vilken pr0n- eller wares-site som helst så ger det fel signaler.

Ursprungligen av Gunnar B:

Det är liksom inte det det handlar om. Det handlar om vilket intryck 99mac ger för den som kommer ny till siten. Ser den då ut som vilken pr0n- eller wares-site som helst så ger det fel signaler.

Tack Gunnar, trodde att folk läste alla inlägg då tråden inte ens är mer än en sida... men icke.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-16 19:02

Jaja...jag är lite lat ibland och tar kanske en del för givet. Sorry!
Det är klart att jag håller med er att det inte är ok med med sådan reklam,
vare sig här eller någon annanstans!! (Varför jag tycker så får bli en annan tråd)
Nu har väl många sagt sin mening, så nu är det väl bara upp till ledningen att ta ett beslut i frågan!
Omröstning på forumet kanske?

aja jag behöver ju inte upprepa vad alla sag, men ibland påstås ha större effekt ju fler som uttrycker missnöje.. det ger en rätt skabbig bild av 99mac med sån reklam. det får mina tankar att vandra till t ex piratebay.org eller annan semikriminell verksamhet.

kanske skulle 99mac försöka ragga upp lite bredare användarbas, så att "herrtidningar" inte finner sin inpinkade målgrupp här, sådan reklam underlättar nog tyvärr inte en sådan breddning.

Vad jag vet så kan inte 99mac välja vilken reklam som visas på dessa banners, de gör annonsföretaget..

Det var ju en liknande diskussion när det kördes dell-reklam för ett tag sen.

Men borde det inte funka att börja skriva massor med feministiska inlägg?

Ytterligare en som inte vill se sådan reklam. Snacka om felriktad reklam?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-03-21 18:40

Björnström o Co borde väl kunna ställa lite krav på det företag som leverar annonserna, eller?

Uppenbarligen finns det ett missnöje med sådan här reklam och som ainekset skriver vandrar tankarna till lite smutsiga sidor. Inte riktigt tanken får man anta.

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-03-21 19:53

Tycker absolut att reklamen för FHM borde tas bort. Detta är ett seriöst macforum, jag tycker att det kännns olustigt.
/Mattias

  • Medlem
  • 2006-03-21 22:15

Även jag anser att reklamen borde försvinna, sidan får en riktig B-stämpel av den.

Hej allihopa! Jag har lite sporadisk tillgang till internet och har inte sett denna debatt tidigare. Ska se om Tradedoubler kan ta bort FHM fran var annonspool. Den ar "EPC" och visas oftare om manga klickar pa annonsen. Om ingen klickar sa visas den aldrig...

Halsningar fran varma Zanzibar tillsammans med Christian Ahs!

Bevaka tråden