Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ytan bredvid touchpaden har blivit missfärgad..

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag har en fråga till alla ibookanvändare , jag har på min knappt använda ibook fått missfärgningar brevid touchpaden. Det är där man brukar vila händerna när man skriver på tagentbordet , tittar man i en speciell vinkel är det som svarta äggformade märken.

Är det någon som har samma problem med sin ibook? Vad ska man göra åt saken?

MVH Billy

Japp jag har samma sak, främst på vänster sida och än så länge har jag inte kommit på något sätt att få bort dem. Provade att tvätta med något rengöringsmedel en gång, men de satt som berget.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-13 14:32

tvätta händerna?

Ursprungligen av kallegoescreative:

tvätta händerna?

Förstår inte varför de skulle hjälpa? det är inte smuts utan de har nöts bort när jag använt datorn..

MVH Billy

Det är nog smuts trots allt. Se denna tråd om ibook-rengörning:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=81834

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-14 19:05

Jag ser till att ha rena händer när jag använder datorn, trots detta kan man i vissa ljus urskilja mörkare områden. Dessa använder jag suddigum till att ta bort. Varken trasor, tvål eller alkohol har fungerat. Att sudda bort det fungerar däremot bra.

Testade suddgummi och det gjorde min ibook nästan som ny. Synd att jag inte tog några före och efter bilder.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-17 12:03

Jag tog lite handdiskmedel på en trasa och torkade försiktigt (undvik touchpaden) och torkade sen med lite vatten, det blev jättefint och som nytt igen!

Nice! Måste provas!

1
Bevaka tråden