Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur länkar man sin hemsida till Googles sökmotor?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Föresten hur får man hemsidan att synas när man t.ex. söker på Google, med andra ord hur länkar man sin sida till Googles sökmotor, så vem som helst kan söka på min hemsida gjord i iWeb och publicerad på .mac.

Ursprungligen av Hunter78:

Föresten hur får man hemsidan att synas när man t.ex. söker på Google, med andra ord hur länkar man sin sida till Googles sökmotor, så vem som helst kan söka på min hemsida gjord i iWeb och publicerad på .mac.

Om man gör en sökning på sökmotoroptimering här på 99mac hittar man några mycket informativa trådar.

Det första man kan göra är att lägga till sin adress.

Det har jag gjort men hemsidan dycker inte upp för det!

Ursprungligen av Hunter78:

Det har jag gjort men hemsidan dycker inte upp för det!

I dom trådarna jag länkade till kan man läsa att det inte är ovanligt att det kan ta tre eller fyra månader innan länken dyker upp på sökmotorerna. Google lär sätta nya registreringar i karantän först. Läs gärna Danne V's eminenta artikel på Proformica.

men hur gör man det i iWeb??

Ursprungligen av Hunter78:

men hur gör man det i iWeb??

Nu förstår jag inte riktigt exakt vad det är du vill göra i iWeb. Du får gärna precisera dig en smula.

Ursprungligen av David Slättne:

Nu förstår jag inte riktigt exakt vad det är du vill göra i iWeb. Du får gärna precisera dig en smula.

Jag har varit inne på Google och Länkar min URL för att google ska hitta min sida.
när man sedan gör en test på google sida om att den kan hitta min sida så säger Google att error 404 ( 200 )

Man ska göra en Verifieringsfil som jag har gjort men trots det så får jag Felmeddelande :

Vi har upptäckt att felsidan 404 (filen kunde inte hittas) visar en status på 200 (OK) i rubriken. Från google!

Det snabbaste sättet är att få någon större sida att länka till dig, då kommer du nog in inom någon vecka i alla fall.

1
Bevaka tråden