Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krånglande DL brännare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som kan förklara det här?
/Users/torbjornlinden/Desktop/error.jpg

Innan jag sabbar fler svindyra skivor

Ojdå, bilden kom inte med. I vilket fall som helst så kan jag inte bränna DL på min iMac 20". Det börjar bränna, sedan kommer felmeddelande upp:

The drive reported error
SEnse Key = HARDWARE ERROR
Sense Code = 0x44, 0xD9
INTERNAL TARGET FAILURE

Vad göra? Jag kör inga program samtidigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-13 15:05

I Toast.
--> Recorder --> Recorder Settings --> Advanced. Och kryssa i Buffer Underrun Prevention, om det redan är gjort så vet jag inte. Men det brukar vara det som spökar när man får det felmeddelandet.

Tyvärr, redan ikryssad.
Hur är det med Simulation mode, vilket inte är förkryssat? Jag vet att jag hade liknande problem med DVD-bränning på min PB G4 i början, men jag kommer inte ihåg hur jag löste det. Problemet är ju att skivorna är så förb... dyra, så man vill ju inte chansa hur som helst.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-13 17:32

Vad är det för märke på skivorna?
Och vilken version av Toast? 7.0.2 är den senaste.

Fuji DVD+R DL 2,4x, Toast 7.0

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-13 17:48

Prova med att uppdatera Toast.

Ska testa, återkommer

Har uppdaterat till Toast 7.0.2, men tyvärr hände samma sak igen. Är det brännaren eller systemet/programmet som krånglar?

Glömde säga det att det funkar alldeles utmärkt att bränna vanliga DVD-R.
Hittade det här på macosxhints.com:

"I experienced the HARDWARE ERROR problem on my new iMac G5's Superdrive. After talking to AppleCare, they seemed to have fixed my machine.

Sense key: HARDWARE ERROR
Sense code: 0x03,0x01

Solution: Restart your computer, when computer chimes during restart, press and HOLD these keys: "Apple + Option + P + R". Continue to hold all four keys and wait for the computer to chime three more times, there is a small interval between each chime as it is resetting the video memory and something else.
After the 3rd chime, you can release the keys and start up as normal, test your DVD burner again and see if it's working. At least this seemed to work for me. I burned using Toast 6.1 Platinum with Memorex DVD-R discs, data was over 3 GBs with no problems."

Även om jag tvivlar så ska jag testa det, men måste först köpa nya skivor (urk!)

1
Bevaka tråden