Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sämre precision med den trådlösa musen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-03-12 17:03

Ngn som känner till skillnaden mellan den trådlösa musen till intel iMac och den med tråd, MightyMouse? Har hört av en bekant att "precisionen" är sämre på en trådlös mus. Kan det vara så?

Tacksam för svar.
Mvh/hpes:confused:

Om just IntelMac vet jag inte, men på iMac G5 tycker jag inte att det är någon skillnad. Dock hade jag problem med den trådlösa innan jag la dit en hård musmatta. Pekaren for lite hur som helst. Med mattan fungerar den trådlösa perfa.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-12 18:28

den trådlösa funkar bra men det är inte samma precision som mighty mouse. Bt-musens pekare är inte lika följsam som mighty mouse. Jag föredrar ändå bt-musen men om man behöver extra precision (ex. i illustrator eller liknande) så är mighty mouse bättre.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 20:56

btmusen har väl bara en musknapp och ingen scroll eller?

bt-musen har bara en knapp och ingen scroll, undrar bara vilka musmattor som rekomenderas för bästa *presicion* är nybliven switcher och musen känns inte som en del av min arm längre, som den gjort i många år med PC´n, har fibblat med inställningarna så gott det går och nu tror jag den sista åtgärden är en musmatta som "mac musarna" kan läsa av bra...ska man välja glas(icemat), Q-pad (gummi),Func(hårdplast) kom med tips på vad som funkar bäst så att man itne behöver köpa en av varje och pröva sig fram..

// Emil

Jag undrar om det här inte hänger lite på OS X? Har en Logitech MX700 (optisk/IR). Visst tyckte jag den var bra men när jag häromdagen satte mig vid en gammal PC med XP med en mus med kula så var det faktiskt otroligt mycket skönare. Och en sak till, när jag ställer in mushastigheten på max i macen blir musen också otroligt oprecis och beter sig inte riktigt som jag vill. Har även originalmusen med macen, en optisk med sladd, som beter sig ung. likadant.
Nån som vet om det kan hänga på OS:et?

1
Bevaka tråden