Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan det vara hårddisken?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-12 15:01

Min G4 DA har förändrats från den pålitliga dator jag var van vid till något som får upp den grå rutan som propsar på omstart dels när jag har flera program igång, och i synnerhet när jag kör Mail.
Nu är frågan var felet kan ligga? Är det hårddisken, en Seagate 200GB Serial ATA som jag köpte beg eller är det processorn, en Sonnet 1.2GHz?:(

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 17:05

Kör en Diskkontroll och reparera behörigheterna.... visar den på fel så är det garanterat hårddisken, annars så kanske det är något annat....

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-03-12 21:59
Ursprungligen av Scumpi:

Kör en Diskkontroll och reparera behörigheterna.... visar den på fel så är det garanterat hårddisken, annars så kanske det är något annat....

Det här har varit en jobbig söndag! I stort har den grå omstart-tvungen-rutan popat upp vad jag än gjort och då är det DiscWarrior, Tiger installeringsCD jag kört med. Diskverktyg hittar inte disken med Tiger heller. Det blir nog att köpa en ny hårddisk? Då är frågan om jag kan satsa på en SATA2 med NCQ eller det bara fungerar med SATA uta NCQ?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-15 22:41

Har nu installerat en ny Seagate 300GB hårddisk. Min kära Mac går som tåget

1
Bevaka tråden