Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allternativ till Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På Engadget rapporteras om en ny bärbar dator som får mig lite intreserad av en bärbar PC.

BenQ has added two new models to its not-in-America Joybook series. Both the S73 and S61 include Intel Core Duo processors and DVB-T tuners for digital TV in supported markets. The S73 (pictured) has 1 14.1-inch widescreen display, ATI X1600 and DVI out. The S61 has a 12.1-inch display, weighs 3.3 pounds (without battery, heh, heh). Pricing and ship dates have yet to be announced.

Vill nog gärna se att när en 17" Macbook släpps att man då ger möjlighet att se/spara digitala markbundna tv-sändningar. Jag gillar att BenQ har inkluderat detta i sin 12.1" Misstänker att det behövs en lös antensladd...

Eller varför inte en liten TVmini-plugg till Macen
http://www.miglia.com/products/video/tvmini/

Senast redigerat 2006-03-12 17:19

Vet vilka 2 du syftar på och en av dom blir det till min PB 12" - grejen är däremot att jag tycker att det vore bekvämt ifall den på en kommande mac blev inbyggd... lösa tillbehör suger lite, i alla fall om jag får ha en synpunkt.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-03-12 16:25

Även om det vore helt ok att ha inbyggt tror jag aldrig Apple kommer bygga in det av princip. Tror inte ens de kommer sätta en TV-mottagare i en mer Media-Center-orienterad Mac.

För Apple är den traditionella TV:n död, internet som leveransmedium (ITMS) är det enda som gäller.

  • Medlem
  • 2006-03-12 22:04
Ursprungligen av akesson:

Även om det vore helt ok att ha inbyggt tror jag aldrig Apple kommer bygga in det av princip.
...
För Apple är den traditionella TV:n död, internet som leveransmedium (ITMS) är det enda som gäller.

...och tack och lov för det!
Jag vill även fortsättningsvis kunna köpa bra bärbara datorer från Apple utan något underhållningskit inbyggt. iSight och Apple Remote som icke-BTO är illa nog.

Men om dom nu ser TV:n som "död" så tror jag att man gör ett stort misstag - det är ju ett jätterace för HDTV och jag kan inte förstå att man tackar nej till att vara med och konkurerar där. Internet som leveransmedium håller inte måttet på långa vägar om man vill sitta och få BRA bild. Vad är minimumkravet för att streama HDTV via nätet?

Ursprungligen av Olle@mac:

Vad är minimumkravet för att streama HDTV via nätet?

5000kbit/s ger 720p i hyfsad kvalitet om det är xvid-kodat. 5000kbit/s i H.264 är förmodligen tillräckligt. Räkna sedan på overhead och man kommer förmodligen behöva en 8Mbit-uppkoppling för att kunna streama EN kanal och ingenting annat.

Ett problem är väl att det saknas "standard" för HDTV mm. Det som man bygger in kan visa sig vara oanvändbart om ett tag.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-03-13 17:55

Risken är väl att den blir in i benqen dyr.

1
Bevaka tråden