Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SvD: MacBook Pro vs Vaio

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Titta på detta test - vad tycker ni om skribenten och hans kommentarer?
http://www.n24.se/dynamiskt/prylar/did_12048946.asp

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-12 09:06

Det var ju varken det ena eller det andra. Men skribenten verkar ju i alla fall vara ganska påläst när det gäller Mac, för en gångs skull.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 09:21

Lite surt ändå att de andvänder en 2.0 & klagar på priset, då även en 1.83 hade sparkat rumpa på Sonys 1,66

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-12 09:22

Han tycker att ett minus för MacBook Pro är "26 495 kronor är i mesta laget, men det finns inget direkt alternativ."

Fast alternativet hade ju varit en 1,83 GHz om man ville ha en med specar som matchade Sonyn. Då hade pris och specar (ram, cpu, disk) varit mer (fast inte helt) lika.

Men föreställningen att "Mac är dyrt" är svårt att bli av med. Det är det iofs, men inte dyrare än motsvarande PC som vi ser. Det var ju i alla fall inte en jämförelse mellan dyraste MacBook Pro och nån stor och klumpig PC.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 10:35

Sen anser jag att man inte kan jämföra en 13,3" och en 15,4".
Då, i alla fall i pc:ns värld, 13 tummare är mycket dyrare än 15 tummare med samma prestanda. Så en helt skysst jämförelse var det inte.
Skribenten skriver om hur man kan använda mobil som fjärrkontroll till vaion somm ett pluss, kan man inte det lika bra med MBP?
Men man kan ju inte säga annat än att vaion verkar helt klart skysst den också (förutom oprativsystemet =D)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-12 10:40
Ursprungligen av Rumpanbar:

Skribenten skriver om hur man kan använda mobil som fjärrkontroll till vaion somm ett pluss, kan man inte det lika bra med MBP?

Jag antar att man kan göra det direkt på Sonyn, utan tredjepartsprogram som Macen kräver.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-12 11:16
Ursprungligen av oskard:

Jag antar att man kan göra det direkt på Sonyn, utan tredjepartsprogram som Macen kräver.

Antagligen bara med Sony Ericsson-telefoner då på Vaion.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-03-12 12:22
Ursprungligen av oskard:

Jag antar att man kan göra det direkt på Sonyn, utan tredjepartsprogram som Macen kräver.

Det går alldeles utmärkt att fjärrstyra Macar via bluetooth utan tredjepartsprogram. Och precis som med Sonyn fungerar det bara med mobiler som stödjer denna profil, dvs Sony-Ericsson-lurar.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-03-12 19:32
Ursprungligen av akesson:

Det går alldeles utmärkt att fjärrstyra Macar via bluetooth utan tredjepartsprogram. Och precis som med Sonyn fungerar det bara med mobiler som stödjer denna profil, dvs Sony-Ericsson-lurar.

Hur gör man (ägen en SE telefon)?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-03-12 19:43
Ursprungligen av tobhas:

Hur gör man (ägen en SE telefon)?

Ställ in enheten med datorn och kryssa för att du vill använda fjärrstyrning. Sen går du in på fjärrstyrning i telefonmenyerna. Endast k700i och uppåt stödjer denna profilen, annars får du köra Salling.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-12 15:37

Jaha, jag trodde det krävde tredjepartsprogram. Så mycket bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-14 13:21

Tack Akesson !

Fan va coolt, till och med bruden blev impad

/J

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-14 17:28

Jag reagerade starkt på det i artikeln, jag har fjärrstyrt min ibook med mobilen sen jag fick den.

1
Bevaka tråden