Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacOS , Netgear DG834GTSWE och Glocalnet 24

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just konstaterat att jag måste byta modem (Thomson TouchSpeed 510 ) då Glocalnet uppgraderat mig från 8 till 24 Mbit/s. Vill passa på att höja säkerheten och även köra trådlöst.
Kommer Netgear DG834GTSWE att fungera med min G4 ?
Gloclanets support " trodde det skulle fungera" men de har den inte med i sin lista över rekommenderade modem. Den listan uppdateras f ö mycket sällan enl. supporten.
Är det någon som vet bättre ????

Så länge det är Ethernet eller trådlöst 802.11.b/g ut från denna Netgear så ska det fungera med allt som man kan koppla in i den. Mac som PC. Sådant är inte plattformsberoende.

Det enda som kan hända är att det blir något problem mellan den och din Internetleverantör. Men det beror på inget sätt av vad du har på insidan av nätverket.

Tack, Björn för svaret. Jag är novis och lite osäker, men Du gav mig råg i ryggen. Nu blir det en ny burk till i kontoret.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2006-03-15 17:41

Jag skulle föreslå en Apple Airport av lämpligt slag eller Linksys WRT54GL obs "L" i slutet. Det är väl dom jag tycker verka funka bäst då Dlink och 3Com har grava kvalitetsproblem, likaså är väl inte netger heller så stabila alla gånger.

Ursprungligen av Erik_J:

Jag skulle föreslå en Apple Airport av lämpligt slag eller Linksys WRT54GL obs "L" i slutet. Det är väl dom jag tycker verka funka bäst då Dlink och 3Com har grava kvalitetsproblem, likaså är väl inte netger heller så stabila alla gånger.

Netgear är kanske inte bäst. Men man kan inte likställa dem med D-Link. Netgear fungerar i alla fall.

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2006-03-29 19:51
Ursprungligen av emanuel 38:

Har just konstaterat att jag måste byta modem (Thomson TouchSpeed 510 ) då Glocalnet uppgraderat mig från 8 till 24 Mbit/s. Vill passa på att höja säkerheten och även köra trådlöst.
Kommer Netgear DG834GTSWE att fungera med min G4 ?
Gloclanets support " trodde det skulle fungera" men de har den inte med i sin lista över rekommenderade modem. Den listan uppdateras f ö mycket sällan enl. supporten.
Är det någon som vet bättre ????

Har själv precis fått min uppgradering till Glocalnet 24 och undrar... har inte DG834GT även integrerat ADSL2+ modem ? Jag funderar nämligen på att beställa en sådan, men tänkte använda modemfunktionen också, någon som har erfarenhet av den skriv i så fall några rader om det här...

_____B_o_d_o____________________________________
"Money talks...but all mine ever says is good-bye."

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-03-29 23:58
Ursprungligen av bodo:

Har själv precis fått min uppgradering till Glocalnet 24 och undrar... har inte DG834GT även integrerat ADSL2+ modem ? Jag funderar nämligen på att beställa en sådan, men tänkte använda modemfunktionen också, någon som har erfarenhet av den skriv i så fall några rader om det här...

_____B_o_d_o____________________________________
"Money talks...but all mine ever says is good-bye."

Ja det har det, men du kan ev behöva uppdatera firmwaren från http://kbserver.netgear.com/products/dg834gt.asp

Men varför inte en DG834G istället ? 54Mbps istället för 108Mbps, du kommer ju inte kunna utnyttja 108Mbps-nätet med en Mac ändå.

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2006-03-30 23:34
Ursprungligen av bogg:

Ja det har det, men du kan ev behöva uppdatera firmwaren från http://kbserver.netgear.com/products/dg834gt.asp

Men varför inte en DG834G istället ? 54Mbps istället för 108Mbps, du kommer ju inte kunna utnyttja 108Mbps-nätet med en Mac ändå.

Jo... ingen dum idé... Den är nu beställd hos Inwarehouse och kommer förhoppningsvis dyka upp till på måndag...

/Bodo/

Ursprungligen av bodo:

Har själv precis fått min uppgradering till Glocalnet 24 och undrar... har inte DG834GT även integrerat ADSL2+ modem ? Jag funderar nämligen på att beställa en sådan, men tänkte använda modemfunktionen också, någon som har erfarenhet av den skriv i så fall några rader om det här...

_____B_o_d_o____________________________________
"Money talks...but all mine ever says is good-bye."

Ja har en, funkar grymt med Telias 24/1. Använder ADSL2, wifi & Ethernet, 2-3 datorer. Skönt o slippa konfa och ha 2 prylar när man kan ha 1.
De e min första NG men ja e grymt nöjd med användarvänligheten, inte Apple men ändå. Jag pillade lite med en polares D-Link, dem skulle ja inte ens köpa en dörrstopp av.

1
Bevaka tråden