Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batterifråga powerbook titanium

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag misstänker att mitt batteri är totalt slut.. har bara haft datorn nån vecka men datorn vägrar att ladda det.. har provat att zappa pram samt använt återställningsknappen men inget hjälper..
Den går dock utmärkt att köra på nätkabeln..
Någon som vet hur datorn uppför sig om batteriet är totalt slut??
Står 0% där uppe hela tiden..
Datorn är den 500mhz titanium.. Kör med Tiger..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-08 17:30

Du har alltså köpt den begagnad eftersom det är en så pass gammal burk. Alla tecken tyder på att batteriet är slut.

Ursprungligen av Konrad:

Du har alltså köpt den begagnad eftersom det är en så pass gammal burk. Alla tecken tyder på att batteriet är slut.

Japp jag har köpt den begad...
Men som sagt laddningen är totalt död.. står i Coconut och i Xbattery "Charging = NO"
Så de va det jag undra om det blir såhär när batteriet är totalt slut..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-08 18:09

Ja, så blir det.

Ursprungligen av Konrad:

Ja, så blir det.

Okej tackar...
Är det någon fler som också kan bekräfta att det verklige blir såhär??
Tänkte för att batterierna är ju inte jättebilliga =( 1400kr.. så man vill ju inte beställa ett i onödan..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-11 11:50

Om du behöver fler bekräftelser vet jag inte, men det är realistiskt att tro att batteriet är slut på en så pass gammal dator.
Det får du avgöra. Jag köpte i alla fall ett nytt batteri till min Alu-book hyfsat billigt hos LAN-Master i Stockholm.
Du kanske kan hitta billigare om du Googlar lite.

Ursprungligen av Konrad:

Om du behöver fler bekräftelser vet jag inte, men det är realistiskt att tro att batteriet är slut på en så pass gammal dator.
Det får du avgöra. Jag köpte i alla fall ett nytt batteri till min Alu-book hyfsat billigt hos LAN-Master i Stockholm.
Du kanske kan hitta billigare om du Googlar lite.

tackar så mycket för tipset
Jag kollade runt lite i mina bekantskapskretsar och fick till slut tag på ett bättre begagnat batteri att låna för att kunna testa med..
Som sagt nu funkar det... laddar som den ska o.s.v. Så det blir väl att köpa ett då..

1
Bevaka tråden