Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini som mediahub

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-10 11:22

Funderar på att sälja min iMac G5 och köpa en Mac mini och använda mini som mediahub men känner mig lite osäker på om jag ska vänta tills den blir mer komplett (om den någonsin blir det)

Vad tror ni, köpa nu eller vänta ?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-10 13:08

Tja, förra minin var inte kraftfull nog för att hantera hdtv osv, men den nya är som klippt o skuren för jobbet
jag har läst en del om intel-minin som mediahub och har inte läst något negativt.
visst kostar den lite mer än vad jag anser skäligt för en sådan maskin, vem vet, den kanske droppar i pris senare, men som den är nu är den ett riktigt bra köp.
lägg till nån/några fw-diskar så har du en mycket kompetent lösning.
jag hittade en firewirelåda med plats för 1, 2 eller 4 enheter som ansluts via fw och/eller usb2..
far min köpte 2platsers låda och den har fungerat utmärkt.. kostade runt tusenlappen och klarar vanliga ide-diskar, även större än 137gb..

  • Oregistrerad
  • 2006-03-10 15:07

Det jag funderar på är om Apple planerar på att lansera en mediaversion av Mac mini i april. Har en känsla av att dator och OS-leveratörerna kommer strida om vem som ska "äga" vardagssrummet.

  • Medlem
  • 2006-03-12 03:21
Ursprungligen av Pellib:

Det jag funderar på är om Apple planerar på att lansera en mediaversion av Mac mini i april. Har en känsla av att dator och OS-leveratörerna kommer strida om vem som ska "äga" vardagssrummet.

Jag tror att apple skippar inspelningsfunktionen, precis som ryktet sa, för att de skulle gnaga in på deras försäljning av tv-program. En mini med eyetv kostar nog dessutom inte mer än vad ett ev mediacenter från apple skulle göra så om du inte har något mot en extra "låda" så kan du nog lika gärna köpa nu.

1
Bevaka tråden