Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

uppkopplade fik i Lund/Malmö?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.
Jag besöker Lund och Malmö på fredag ocf lördag och undrar om det finns något fik där man förutom lite gott kaffe kan få en stunds wifi-uppkoppling.

/David

http://www.lundsstadsnat.se/main2/hotspots.asp

Kan avnjutas på exempelvis fiket på stadsbiblioteket eller AF-borgen.

Ursprungligen av Hagelin:

http://www.lundsstadsnat.se/main2/hotspots.asp

Kan avnjutas på exempelvis fiket på stadsbiblioteket eller AF-borgen.

Det låter ju oerhört sympatiskt! Vet du om någon riktigt bra kaffebar som ligger inom räckhåll för sändarna?

Nja, ser att det finns en utanför Gräddhyllan (Winstrupsgatan 1) och en utanför Stortorget (http://www.stortorget.net). Kvalitén på kaffet på dessa ställen kan jag dock inte uttala mig om.

Ursprungligen av Hagelin:

Nja, ser att det finns en utanför Gräddhyllan (Winstrupsgatan 1) och en utanför Stortorget (http://www.stortorget.net). Kvalitén på kaffet på dessa ställen kan jag dock inte uttala mig om.

Då har jag något att utvärdera!

Jag fortsätter ändå efterlysa liknande vattenhål i Malmötrakten. Bring it on!

Ok - min sambo arbetar på triangeln. Rerstaurangen heter Mezzo, men är inte så trevlig p g a köpcentramiljö, men om du säger till i kassan får du kod för internet vilket är gratis. Arbetar min sambo kan du även få Malmös godaste Cappuccino, gjord på äkta italienskt vis av en barista som faktiskt är italienare...

PS Be inte om en extra stor cappuccino om någon av italienarna arbetar - en cappuccino är en cappuccino är en cappuccino - det här med att lägga till 5 kr, a la McDonalds, för en extra stor är en utomitaliensk uppfinning...

Ursprungligen av scooterbabe:

Ok - min sambo arbetar på triangeln. Rerstaurangen heter Mezzo, men är inte så trevlig p g a köpcentramiljö, men om du säger till i kassan får du kod för internet vilket är gratis. Arbetar min sambo kan du även få Malmös godaste Cappuccino, gjord på äkta italienskt vis av en barista som faktiskt är italienare...

PS Be inte om en extra stor cappuccino om någon av italienarna arbetar - en cappuccino är en cappuccino är en cappuccino - det här med att lägga till 5 kr, a la McDonalds, för en extra stor är en utomitaliensk uppfinning...

Härligt! Det där låter lovande på min ära! Jag lovar att inte genera baristan med några oanständiga beställningar. Jag brukar, förutom ett glas vatten och nåt litet gott gnafs till, vilja ha en enkel espresso jämte en ristretto. Är det då välgjort så lever jag länge på det. Kommer jag på morgonen är det dock icke otroligt att det blir en Cappuccino samt en interpunkterande ristretto. Hur dags öppnar dom?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-09 18:37

Waynes Coffe på stortorget har Telia HomeRun som kosta lite pengar.

Mc Donalds på Midhem (Norra infarten) har gratis internet om man frågar efter en kod i kassan.

I Malmö...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-09 21:10

Även Wayne's Coffee i Dockan, Malmö har homerun. Där är riktigt trevligt en solig vårdag.

Enirokarta

Ursprungligen av fredHo:

Även Wayne's Coffee i Dockan, Malmö har homerun. Där är riktigt trevligt en solig vårdag.

Enirokarta

Nu börjar min Malmövistelse kännas riktigt tryggad! Fattas nu bara att Nesta skaffar w-lan också

De öppnar väl vid 10-tiden, och det är en halvtrappa upp, i mitten av triangeln. Dock så är min sambo sjuk upptäckte jag nu när jag kom hem, men jag skulle tro att Luigi arbetar i morgon, så se till att du får ditt kaffe gjort av honom (han är riktigt duktig) och inte någon av praktikanterna de utnyttjar som gratis arbetskraft

Nu sitter jag här på Mezzo i Triangeln och njuter en riktigt sjysst foccacio (tror jag det var) en varm smörgås med parmaskinka. Luigi stod där tog emot min beställning och såg nöjd ut över att jag fått intstruktioner att låta honom iordningställa mitt kaffe. Ska bara avsluta mackan först....

1
Bevaka tråden