Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper rackservrar

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2002-05-15 14:15

Jag kan ha fel och blir nog tillrättavisad ifall jag har det, men jag tror att klustrar fungerar bäst på ´statisk´ problemlösning, dvs man har en uppgift som kan delas ut på flera processorer som redan från början vet vad de har att arbeta med. Alternativt flera små processer som kan delas ut.
På aktiva processer, som DSP, tror jag inte ett kluster är tillräckligt snabbt.

Dock skall du väl med Reason 2 kunna "clustra" så du har en synth/dator ?

Apple will not be selling the carrier units (for each drive) separately.

Så, om man köper en Xserve med bara en disk, hur blir det då? Kan man inte köpa till diskar?? Och hur blir det med hotswappandet om man inte har några diskar att swappa med?
Eller menar de att de inte säljer några tomma "carrier units" för att man inte ska kunna sätta i billigare diskar ...

Ja hur fan hade dom då tänkte att man skulle kunna byta ut en felande disk? Måste vara att dom inte säljer tomma case...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Massebasse:
Apple will not be selling the carrier units (for each drive) separately.

Eller menar de att de inte säljer några tomma "carrier units" för att man inte ska kunna sätta i billigare diskar ...

Precis så.

Ytterligare diskar (med rätt "case") finns redan på AppleStore i storlekarna 60 och 120 GB. Men de är inte billiga ;-).

//Mikael

Tycker det var lite underligt att det inte blev ATA-133 i Xserve.
Nu blir man ju begränsad till 120 GB diskar som störst, i.o.m att ATA-100 inte klarar mer än 127 GB/disk.

Presentationen var klart intressant - Steve var på bra humör och vitsade friskt ett antal gånger. Bäst var dock besöket på Apples Campus som vi fick efteråt. bland annat åt vi i Apples personalmatsal och det var supercoolt - jordens bästa restaurang där alla möjliga maträtter fanns att välja på (pizza, sushi,... younameit).

En massa andra saker som jag inte orkar skriva om nu - är jetlaggad så det bara skriker om det!

Jag spelade in en liten film från presentationen med en digitalkamera lånad från Minolta. Inte världens bästa ljud och inte särskilt lång heller men det är iallafall något.

De som vill ha den kan väl maila mig på [email protected] så mailar jag över den. Den är på 4.4MB så jag vill inte lägga upp den på min server - det är trafik så det räcker på min lina ändå.

/Jocke

Apple har lagt upp hela showen på nätet

Säkert nån som redan länkat i nån annan tråd

Bevaka tråden