Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ute nu: Ultra-Mobile PC - konkurrent till macen?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

http://www.microsoft.com/windowsxp/umpc/default.mspx

Så frågan är hur Apple kan matcha detta.

Vad säger ni?

Vill man verkligen ha hela osét nerskalat till 7" eller mindre.

Är detta en hit eller flopp och kommer verkligen Apple att göra något likt detta.

Något liknande skulle jag nog kunna tänka mig men kanske inte likt denne.

Flopp!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-09 19:33

Det är ju bara skit! Det begriper väl vem som helst.

Ursprungligen av Konrad:

Det är ju bara skit! Det begriper väl vem som helst.

Lustigt hur ofta "Det begriper väl vem som helst" förekommer i direkt anslutning till korkade påståenden... :rolleyes:

Ursprungligen av Konrad:

Det är ju bara skit! Det begriper väl vem som helst.

Kanske men kanske kan du vara mer konkret. Nej vacker är det sista den är. Han borde vara ironisk.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-09 20:08
Ursprungligen av draags:

Kanske men kanske kan du vara mer konkret. Nej vacker är det sista den är. Han borde vara ironisk.

Han borde vara det ja
Den ser, kort och gott, allmänt microsoft ut.

Gissar på att det sammantaget blir en total flopp, i alla fall denna version från ms.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-09 19:34

Den fysiska designen är rent ut sagt vacker.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-09 19:37
Ursprungligen av svampmoln:

Den fysiska designen är rent ut sagt vacker.

Jösses. Vacker?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-09 20:52
Ursprungligen av svampmoln:

Den fysiska designen är rent ut sagt vacker.

Andas väl lite härligt 80-tals retro, påminner en hel del om en riktigt gräslig "allväders"-bandare jag hade nån gång på tidigt 90-tal. Fantastiskt ful, helt enkelt. :rolleyes:

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-09 19:40

Jag baserar mitt uttalande på en grund av empirisk kunskap. När gjorde Microsoft något som är bra?

Ursprungligen av Konrad:

Jag baserar mitt uttalande på en grund av empirisk kunskap. När gjorde Microsoft något som är bra?

Vad sägs om deras årsbokslut?

Fult, fult och FULT.
Om de nu ska försöka skapa något nytt, en ny marknad eller försöka skapa ett nytt behov så får de väl för fasiken se till att det blir mer tilltalande än detta.

Men det är inte en Apple-produkt gjord för Apple-användare.

http://pryl.feber.se/2006/03/samsung_q1_ultr.html

Läs kommentarerna vid sidan om...

800 dollar för den här grejen känns lite häftigt, speciellt när jag inte kan se någon uppenbar målgrupp.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-03-09 19:44

Ge mig ett vettigt arbetsområde, och jag säger det inte för att Microsoft ligger bakom det utan för att jag verkligen iintekan komma på något tillfälle den skulle vara bättre än en vanlig liten laptop. Den är ändå för stor för att ha i fickan så då kan man lika gärna ha en laptop som har ett vettigt tangentbord, dessutom är ju skärmen helt oskyddad såvida man inte har ett fodral till den som skulle göra den ännu större och klumpigare. Men nått är den väl kanske bra till.

Alltså jag är inte heller säker på om detta kommer att slå.

Däremot kan man diskutera vad eller hur Apple kan göra en liknande sak bättre. Eller om de aldrig bör försöka.

Kanske kommer de smyga in saker i de nyare ipodarna?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-09 19:51

Förstår inte riktigt varför alla är så imponerade av den här grejen, å då kanske jag inte menar folk på det här forumet
OQO har ju funnits ett tag å den är bra mycket snyggare.. men går det bra för dom, hmm...

Jag tog upp detta eftersom det ändå har förekommit rätt mycke rykten kring en produkt likt denne men gjord av Apple.

Förutom design - vad kan Apple göra bättre.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-09 20:55
Ursprungligen av draags:

Förutom design - vad kan Apple göra bättre.

Allt.

Faktum är att man trodde att MS skulle leverera något mer spännande än detta.

Mer spännande? Den levereras ju med Sudoku!

MS måste verkligen lägga ner ganska mycket energi på att inte tänka på design. Rent statistiskt borde någonting bli bra, men nej. Hade Apple gjort något liknande hade målgruppen varit solklar för oss.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-09 21:11

Skeptisk

/ E

Varför så negativa? Jag skulle inte tacka nej till att kunna köra OSX på nåt som är lite mer portabelt än en 12" iBook.

Dock verkar 800 dollar lite väl dyrt och designen på Samsungs modell faller mig inte riktigt i smaken.

Men med Linux eller hackat OSX så blir det nog en hit.

Jag tror på en produkt liknande denne men inte såsom den ser ut här. Varför klämma in ett helt OS i denna 7" lilla skärm, och än värre blir det om de kommer med mindre.

Den ända målgruppen tror jag blir tekniknördar.

Om Apple ska göra något liknande måste det vara enkelt, stilrent och logiskt - det kan ha en känsla av OSX men det behöver nödvändigt inte vara exakt likadant, alltså med menyrad, docka osv.

Det är inte poängen.

Bilden ovan känns verkligen hemsk med den lysande gröna startknappen.

Om Apple skulle ge sig in på något liknande, så skulle jag hellre se att de gjorde en bärbar med 10-tumsskärm och tangentbord. Alltså något som har samma design och funktionalitet som en laptop, men extremt liten.

Frågan är om det blir så mycket mer bärbart för det. Som någon sade, så kan man ju inte stoppa den i väskan. Fast om man har en handväska av lämplig storlek kanske? Eller fästen för axelrem i ett par hörn.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-10 08:04

Microsoft designar

Denna länken är så bra när vi snackar MS disign...

http://www.youtube.com/watch?v=aeXAcwriid0&search=microsoft

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-10 09:24

Den utmärkta serien the Joy of Tech sammanfattar som vanligt läget.

Jag skulle också vilja se en liten bärbar kring 10-11" - tyvärr använder jag inte handväska.

Ursprungligen av draags:

- tyvärr använder jag inte handväska.

Men det kanske blir dags att skaffa, när äpple släpper nya prylar någon gång.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-03-10 12:39

Haha! Det första jag tänkte när jag såg den var "lol, den där ser ju ut som en gammal leksaksradio jag hade när jag var liten." Två sekunder senare drar han ut antennen

Bevaka tråden