Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka nätaggregat passar powermac g4?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-24 21:45

Hej!

Har en powermac g4 AGP. Som jag behöver byta nätaggregat i. Jag provade med ett ATX aggregat ifrån PC. Men det ända som hända när jag tryckte på ON-knappen är att dioderna på moderkortet blinka till, å fläkten på processorn flyttar sig några snäpp.

Varför? Vilka agg. passar?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-24 21:54

Har du provat med att trycka på den berömda Cuda-knappen innan du bytte?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-24 21:55

;o nej. Var befinner sig denna knapp? & när ska man använda den?

MVH
Daniel

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-24 23:29

Om datorn inte startar så kan man behöva resetta PMU genom att trycka på den knappen. Exakt var den sitter på logikkortet på din dator vet jag inte på rak arm. Antingen söker du här (jag vet att det finns trådar om det) eller så söker du på Apples supportsidor. Man kan lätt luras att tro att nätagg. lagt av, ofta är det bara att göra som det står så hoppar skiten igång sen. Jag har satt fart på några till synes döda G4:or på det viset. De kan inträffa efter strömavbrott att det blir så, eller så bara rätt vad det är. Kolla även det lilla back-up-batteriet, en del Macar vill inte starta om det är slut.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-24 23:40

Här:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=95066
Och här:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=95065
Men kolla batteriet också, det kan vara så enkelt.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-25 17:04

henil! jag följde guiden, men det blir precis samma syndrom. Dioden på kortet blinkar till å fläkten flyttar sig några snäpp. Vad finns det mer för möjligheter?

Om du provat ett ATX utan att först ha lött om kablarna enligt xlr8youmac.com artikeln kan du ha dödat ditt moderkort. -5Volt på pin 18 där det skall vara jord kan vara letalt

Är det en AGP G4 med ADC så funkerar inte skärmen då den inte får de 28V som ADC kontakten skall ha.

IBM ThinkVision L200 monitor och G4

Min gamla CRT skärm brann i går och nu har jag fått låna en IBM ThinkVision L200 monitor men kan inte utnyttja den högsta upplösningen på min gamla fina G4 Dual 450 MHz.
Finns det någon lösning på detta?:(

Jag och en kollega har tittat runt efter nätagg till Quicksilver G4, vi har t o m ringt Apple, utan att få någon info vart man skulle kunna köpa nya nätagg.
Så är det omlödningar av vanliga nätagg som gäller eller finns det att köpa?

1
Bevaka tråden