Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

toslink-omvandlare-koaxial

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-07 14:27

Ganska dålig rubrik men här kommer frågan.

Jag använder optisk ut för att få 5:1 att fungera. Jag har ett hemmabiosystem från Philips(hts3500s) med koaxial ingång.

Det är såhär att det inte lägnre fungerar. Det har fungerat innan men gör inte det nu. Jag har pulat lite med inställnignar och sånt men det vill helt enkelt inte fungera långre. har ni ngåra tips att ge på rak hand? Jag har gått itll affären för att byta ut kablarna etc. men det vill fortfarand einte fungera.

Tacksam för svar

//

mvh

  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 16:29

Det finns omvandlare, jag köpte själv en sån igår, och den funkade faktiskt. Jag köpte min på NetOnNet, men exakt samma finns på Kjell & Co också. Hos dom senare följer nätadapter med, det gör det inte hos NetOnNet.

Hur kan det någonsin fungerat om du säger dig ha optisk utgång från datorn och koaxial ingång på din ljudanläggning? Då måste du ju ha en omvandlare för att det ska fungera. Hur hade du kopplat innan och med vilken typ av kabel?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 22:49
Ursprungligen av mrsandin:

Hur kan det någonsin fungerat om du säger dig ha optisk utgång från datorn och koaxial ingång på din ljudanläggning? Då måste du ju ha en omvandlare för att det ska fungera. Hur hade du kopplat innan och med vilken typ av kabel?

om du läser rubriken sp kanske det klarnar jag kopplade med exakt samma. Toslink omvandlare(från kjell)koaxial till ingång på dvdspelaren.

//
mvh

  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 22:50
Ursprungligen av Larsal:

Det finns omvandlare, jag köpte själv en sån igår, och den funkade faktiskt. Jag köpte min på NetOnNet, men exakt samma finns på Kjell & Co också. Hos dom senare följer nätadapter med, det gör det inte hos NetOnNet.

jag har den omvandalren. Vad gjrde du efter det? omvandlare sedan coax till ingång?

Köpte också en sådan adapter för att få digitalt från Airport.
Till min förvåning så funkade det inte först då jag såg senare att jag köpt fel adapter,, trodde väl åtminstånde den klarade av att konvertera åt båda håll,, men icke!
Det finns alltså 2 olika varianter av denna adapter.. coax in optisk ut eller optisk in coax ut
men med rätt så funkade den.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-09 10:58

optisk in coax ut har jag. Kan vara ngt fel på dvdsepalren =)?

Tjena!
Hoppar in här med liknande fråga.

Har en BEO vision 7 som bara har koaxial, kör koaxial in i TV-boxern som har 5.1 ljud, Fungerar!

När jag försöker koppla in t.ex. ATV eller min MBP 2011 så använder jag mig av en adapter som nämns ovan (toslink - koaxial)
Det vill inte fungera, har ändrat inställningar, återställt, dragit ut kablar fram och bak upp och ner!

Någon som har liknande set-up och har någon idé på hur man löser detta? (stressad vill att det ska fungera NU:) )

Adaptern fungerar i biosystemet på övervåningen (inte BEO), vanlig förstärkare med koaxial.

Tacksam för hjälp!

1
Bevaka tråden