Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Årets kvinna!?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-08 21:29

Det krävs tydligen inga större bedrifter för att bli utsedd till "Årets kvinna".
Vara så fet att man får medömkan, vara med i en tv-show där man lär sig dansa och sedan tävla, och att kunna säga: "Jag kan vara mig själv". Jävla nötter! De vet inte vad de ställer till med.
Inte konstigt att jämlikheten får sig en törn då och då.....
Aldrig att man skulle utse en "Årets man" på de premisserna.
*förbannad*

Även om inlägget förmodligen var menat att vara ironiskt så kan jag inte låta bli att tycka att det var enbart taskigt mot kvinnan i fråga. Något av übermobbing.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-08 23:07

En viss ironi finns i mitt inlägg, jag vet. Men jag stör mig så in i helvitte på att media styr som den gör. Annat bra som inte figurer där och säljer lösnummer har inte en chans.
Årets kvinna?? ...bahhh, bara ett mediafjäsk av guds nåde! Vem korade kandidaterna? Blaskans låginformerade kulturjournalister, eller vem då?
*pengar...pengar..pengar*

Håller med dig om allt kvällsblaskornas trams, men det finns ett bra sett att slippa det. Bara låta bli att bry sig.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-08 23:53

Det är svårt att låta bli att bry sig iom att det når en så´n bred publik som det gör. Men det här är ett slag under bältet för alla kvinnor som använder hjärnan och inte kroppen som medel för framgång. I det här fallet börjar jag fundera vart allting är på väg. Jag har ingenting emot Anna Book i sig, men jag tycker att det är skit att en fetknopp får en sådan utmärkelse bara för att "hon är sig själv" och lär sig dansa (vem fan bryr sig). Det hjälper inte alla unga småfeta tjejer att ta tag i fetmaproblemet precis. Det kommer att bli ett problem.
Vi närmar oss sakta men säkert samma fetmastatus som i USA, detta fantasiska land! *ironi*
Med detta bekräftar man bara att det är helt ok att vara tjock som en gris, och bara vara sig själv och få förståelse och empati för att man ser ut som man gör........man kan fortsäta äta mer än andra, snaska i sig godis, trycka i sig feta hamburgare och annan skitmat som man inte har karaktär att motstå.
Jag är inte feminist (jag främst humanist), men det här gör mig rent ut sagt jävligt förbannad!

Ursprungligen av Picasso:

Det är svårt att låta bli att bry sig iom att det når en så´n bred publik som det gör. Men det här är ett slag under bältet för alla kvinnor som använder hjärnan och inte kroppen som medel för framgång. I det här fallet börjar jag fundera vart allting är på väg. Jag har ingenting emot Anna Book i sig, men jag tycker att det är skit att en fetknopp får en sådan utmärkelse bara för att "hon är sig själv" och lär sig dansa (vem fan bryr sig). Det hjälper inte alla unga småfeta tjejer att ta tag i fetmaproblemet precis. Det kommer att bli ett problem.
Vi närmar oss sakta men säkert samma fetmastatus som i USA, detta fantasiska land! *ironi*
Med detta bekräftar man bara att det är helt ok att vara tjock som en gris, och bara vara sig själv och få förståelse och empati för att man ser ut som man gör........man kan fortsäta äta mer än andra, snaska i sig godis, trycka i sig feta hamburgare och annan skitmat som man inte har karaktär att motstå.
Jag är inte feminist (jag främst humanist), men det här gör mig rent ut sagt jävligt förbannad!

Tusan också, jag käkade en Bigger Mac ikväll, 150gram istället för den vanliga, och så gillar jag Mac, och New York. Jag är en förlorad människa

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-09 22:50
Ursprungligen av akerstrom:

Tusan också, jag käkade en Bigger Mac ikväll, 150gram istället för den vanliga, och så gillar jag Mac, och New York. Jag är en förlorad människa

Nejdå! Ät så många burgare du vill....så länge du kan vara dig själv!!:D
Du kanske blir "Årets man"!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-03-09 00:05
Ursprungligen av Picasso:

Det krävs tydligen inga större bedrifter för att bli utsedd till "Årets kvinna".
Jävla nötter! De vet inte vad de ställer till med.
Inte konstigt att jämlikheten får sig en törn då och då.....

Bra sagt Picasso, jag håller med dig.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-09 07:16

Vem har utsett Anna Book till årets kvinna?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-09 07:26

Aftonbladet. En skitblaska liksom Expressen, men tyvärr är det för många som läser skiten.
De kände väl att detta var helt rätt på just internationella kvinnodagen!
*muttrar*

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-09 07:29

Uppenbarligen läste du också, det gjorde inte jag, så jag slapp bli upprörd.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-09 08:18
Ursprungligen av Konrad:

Uppenbarligen läste du också, det gjorde inte jag, så jag slapp bli upprörd.

Nej, jag läser inte AB. Men det är lite svårt att undvika löpsedlarna som finns i varje gathörn! Då skulle jag ju få gå omkring och blunda.....och det är inte bra.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-03-09 08:26

Årets kvinna bor hemma hos mig. Hon vann också florårets omröstning. Och året dessförinnan precis som året före det .........
Juryns motivering lyder:
'För att under året inte bara ha stått ut med undertecknad utan också för att ha gjort det med humor, glädje och rentav en gnutta kärlek.'

Senast redigerat 2006-03-09 18:53
  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-09 08:47
Ursprungligen av Le:

Årets kvinna bor hemma hos mig. Hon vann också florårets omröstning. Och året dessförinnan precis som året före det .........
Juryns motivering lyder:
'För att under inte bara ha stått ut med undertecknad utan också för att ha gjort det med humor, glädje och rentav en gnutta kärlek.'

Polar du med Anna Book?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-03-09 16:11
Ursprungligen av Konrad:

Polar du med Anna Book?

Jaaa.
Gör inte du?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-09 09:24
Ursprungligen av Le:

Årets kvinna bor hemma hos mig. Hon vann också florårets omröstning. Och året dessförinnan precis som året före det .........
Juryns motivering lyder:
'För att under inte bara ha stått ut med undertecknad utan också för att ha gjort det med humor, glädje och rentav en gnutta kärlek.'

Uj uj... Smöret dryper

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-03-09 16:42
Ursprungligen av Le:

Årets kvinna bor hemma hos mig. Hon vann också florårets omröstning. Och året dessförinnan precis som året före det .........
Juryns motivering lyder:
'För att under inte bara ha stått ut med undertecknad utan också för att ha gjort det med humor, glädje och rentav en gnutta kärlek.'

Åååå, va fint - du kan du

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-03-09 18:54
Ursprungligen av Eva:

Åååå, va fint - du kan du

Du skulle bara veta............

Ursprungligen av Le:

Årets kvinna bor hemma hos mig. Hon vann också florårets omröstning. Och året dessförinnan precis som året före det .........
Juryns motivering lyder:
'För att under inte bara ha stått ut med undertecknad utan också för att ha gjort det med humor, glädje och rentav en gnutta kärlek.'

Haha, den var fin, jag antar att hon också besöker forumet ibland, annars skulle du väl inte skrivit så=

Personligen har jag aldrig förstått mig på dem som blir upprörda över att andra har en annan uppfattning än de själva har - det är väl bra att folk kan tycka vad de vill, vare sig det gäller Anna Årets kvinna eller något annat.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-09 07:45

Fast du blir upprörd om man skriver att Quark XPress är bättre än Adobe InDesign?

Nej, det får man tycka hur mycket som helst, men jag behöver inte hålla med. Jag tycker heller inte att en danskurs är nog för att man ska bli årets kvinna, men om andra vill tycka det är det helt ok för mig.

De kunde väl ha valt Arja Saimona (ej stavn-kontrollerat) istället; hon har ju också dansat ju med i samma TV-program.

F ö läste jag Aftonbladet senast idag - Sportbilagan är bra!

F ö (igen) och apropå nämnda dansprogram; varför har männen inte hår på bröstet!?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-03-09 18:56
Ursprungligen av Stefan Johansson:

De kunde väl ha valt Arja Saimona (ej stavn-kontrollerat) istället; hon har ju också dansat ju med i samma TV-program.

Valt o valt - det var hon som valde mig.
Kvinnor gör ju så. Men Du kanske inte har märkt med vilken list de agerar?!

Ursprungligen av Le:

Valt o valt - det var hon som valde mig.
Kvinnor gör ju så. Men Du kanske inte har märkt med vilken list de agerar?!

Svar ja. Min fru (inte Anna Book alltså) är också listig.
Vi kallade en mat-tant för "the Fox" på mellanstadiet - hon var mycket listig. Alla åt det ingen vill äta.

Ursprungligen av Picasso:

Inte konstigt att jämlikheten får sig en törn då och då.....
Aldrig att man skulle utse en "Årets man" på de premisserna.

Tror jag inte på. Skulle mycket väl kunna tänka mig Tore från FCZ blir årets man. Skulle du tjafsa lika mycket då?

Känns bara som att du vill vara mini-Bard och outa att du vågar dissa feta människor.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-09 22:42

Jag dissar inte feta människor! Då har du isf missförstått vad jag ifrågasätter. Det står väl upp till var och en att se ut hur man vill! Det jag ogillar i det här fallet är att man idealiserar en person som egentligen inte har (enligt mitt tycke) gjort särskilt mycket för att bli korad till "Årets kvinna".
Att man dessutom använder hennes fetma som argument är bara ett fult säljarknep, därför att man talar om att för folk att man når framgång med att vara fet och vara sig själv, samtidigt som man kör med GI-bantning, kom-i-form-bilagor, bli smal på 4 veckortips, och annat trams.
Kolla löpsedlarna!:)
Vem fan är Tore förresten?

Får jag tycka att fetma är osunt ändå?

Ursprungligen av Picasso:

Jag dissar inte feta människor! Då har du isf missförstått vad jag ifrågasätter. Det står väl upp till var och en att se ut hur man vill! Det jag ogillar i det här fallet är att man idealiserar en person som egentligen inte har (enligt mitt tycke) gjort särskilt mycket för att bli korad till "Årets kvinna".
Att man dessutom använder hennes fetma som argument är bara ett fult säljarknep, därför att man talar om att för folk att man når framgång med att vara fet och vara sig själv, samtidigt som man kör med GI-bantning, kom-i-form-bilagor, bli smal på 4 veckortips, och annat trams.
Kolla löpsedlarna!:)
Vem fan är Tore förresten?

Får jag tycka att fetma är osunt ändå?

Pablo, fetma är osunt, så det är inget som du bara tycker.
Jag är med dig i allt som står ovan, jag tycker bara du frossade lite väl mycket i att beskriva AB:s fetma.
Tore är en nörd, en anti-hjälte som blivit nån slags kultfigur. Kolla här

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-09 23:22

Oj då! Ja, jag skulle då inte skrika mig hes av att få honom vald till "årets man" inte....
Kanske att jag frossade bara lite då ....men hon blev ett ypperligt exempel på vad jag menar

1
Bevaka tråden