Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sveriges Radios webbradio funkar inte med Safari

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-08 19:44

Är det bara mitt safari som inte hittar Real Player pluginen med min Intel Mac? Min SR Widget hittar heller inte Real Player. Så nu kan jag bara lyssna på SR genom att manuellt skriva in radiostationens URL i Real Player.

Samma här. Real Player letar efter plugginen "dnet" men hittar inget.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-09 19:20

Hade också samma problem. Startade då Firefox (1.5.0.1) istället, och då gick det t.ex. att lägga in SRx som favorit i Real Player.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-09 20:32
Ursprungligen av goteh:

Hade också samma problem. Startade då Firefox (1.5.0.1) istället, och då gick det t.ex. att lägga in SRx som favorit i Real Player.

Ja, märker det nu också. Fungerar med FF men inte med Safari. Nästa problem blir då att FF går fruktansvärt slött på Intel. När kommer FF UB?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 20:21
Ursprungligen av fredHo:

Ja, märker det nu också. Fungerar med FF men inte med Safari. Nästa problem blir då att FF går fruktansvärt slött på Intel. När kommer FF UB?

Finns redan. Dock ingen officiell version: http://wiki.mozilla.org/Mac:Intel

Jag löste det i dag!!!

Bytte från RealONePlayer till RealPlayer. Då hittade den dnet-codecen.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-09 12:59

David, hur bytte du egentligen?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-18 13:46

Starta Safari i Rosetta så funkar det.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-20 10:20

Jag kan heller inte få detta att funka. HJÄLP!
Hur jag än försöker och installerar så fattar inte Safari att jag har RealPlayer installerat.
Några tips?

Ursprungligen av maxaron:

Jag kan heller inte få detta att funka. HJÄLP!
Hur jag än försöker och installerar så fattar inte Safari att jag har RealPlayer installerat.
Några tips?

Du måste starta Safari i Rosetta för att det ska fungera, som redan nämnts ovan, när pluginen ifråga inte är kompilerad för Universal. Markera, Safari, visa info och kryssa i Rosetta-rutan. Safari blir slöare men det kommer funka.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-04-21 01:02
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Du måste starta Safari i Rosetta för att det ska fungera, som redan nämnts ovan, när pluginen ifråga inte är kompilerad för Universal. Markera, Safari, visa info och kryssa i Rosetta-rutan. Safari blir slöare men det kommer funka.

Hade samma problem, men det fungerar med rosetta. Dock tycker jag att det är segt och nästan inte värt att ha media player på. När kommer någon uppdatering kring wma och real till intel? Någon som vet?

Har ni Flip4Mac installerat?

Det finns en konflikt med senaste Flip4Mac och webbradion. Trots att man väljer Real Player som förval så försöker Safari spela via Flip4Mac, och den funktionen har pajat ur. Man kan genom att gå in på inställningssidan få det att funka en session men efter en omstart av Safari är felet tillbaka. Stäng av F4M så hoppar Real Player igång igen. Jag har rapporterat felet till SR men det vore väl bra att fler gör så.

Här är inställningssidan där man gör förvalen för den som vill testa.
http://www.sr.se/cgi-bin/mall/artikel.asp?ProgramID=2321&Artikel=785730

  • Oregistrerad
  • 2006-04-20 15:18

Nej jag har just startat upp min nya data... så jag har inte Flip4Mac installerat har bara installerat RealPlayer...

  • Oregistrerad
  • 2006-04-21 09:39

se där... då funkar det!
tusen tack för hjälpen!

Nu får vi bara hoppas på en snar Universal RealPlayer

  • Oregistrerad
  • 2006-04-22 11:37

Det funkar i Safari (ej Rosetta) med Media Player

  • Oregistrerad
  • 2006-05-03 09:40

nu funkar det även fint med den nya universal RealPlayer. HURRA!

Jag hade samma problem men det löste sig när jag slog av pop-up-fönster blockeringen.

1
Bevaka tråden