Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac ölkväll i Göteborg

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-10-09 11:03

Jag tar på mig min "Bow before me, because I am root"-tshirt...och så får ni för i h-e se till att buga när jag kommer.

Mycket trevligt idé!!!! Tyvärr fick det bli en kaffe på Rover, men nästa gång så är jag nog frisk för en öl... När ses vi nästa gång?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-09 22:51

Nån gång i månaden var väl på förslag, tror jag.

Jag var på plats en 20-21 och det var mycket trevligt. Jag väntar fortfarande på de första fotona som är besviksamt sena

För övrigt tummen upp för initiativet och engagemanget 13 pers fick jag oss till.

Klart trevlig kväll och precis hemkommen, fantastiskt att så relativt få människor (ca: 13-14stycken ) plötslig kan ha så enormt mycket gemensamt... nästan som om vi kännt varandra i en evighet. Ser fram mot bilderna. Pilo bearbetar MacForums VD inför ett eventuellt möjligt streaming den 7 januari och trodde sig hitta vägar att även nå MacSupport - hoppas att även Mikael Fredriksson kan påverka sin förra arbetsgivare dvs. Trifoliumdata att kunna hjälpa till på något sätt. Återstår att se vart detta leder.

Tack Mikael för skjutsen hem... nu sover jag gott och inväntar min 2x1 GHz´are som ska komma under torsdagsförmiddagen - sicket dygn - hoppas självfallet på flera upprepningar om en månad.

Natti Natti - Olle
+++

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-10 01:19

hmm... var det fler än jag som hade kamera? Skall ha lite familjeliv, skickar över korten morgonbitti!

  • Oregistrerad
  • 2002-10-10 08:57
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
Tack Mikael för skjutsen hem... nu sover jag gott och inväntar min 2x1 GHz´are som ska komma under torsdagsförmiddagen - sicket dygn - hoppas självfallet på flera upprepningar om en månad.

Ja, vem hade inte velat ha en ny 2x1 GHz´are varje månad?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-10 09:51

Bilder från kvällen.

99Mac gbg på kalas...

Lägger dem här tillfälligt... Martin, hur lägga över dem till dig?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-10 17:36

Tyvärr kunde jag inte komma på ölkvällen pga överplanerande flickvän. Hoppas det går bättre för mig nästa gång. Det verkar ju ha blivit något man inte skulle missat.

Läste er önskan om streaming för 7 januari. ÅF där jag jobbar är ju kungar på streaming och video i stan. Vad behöver ni? Har jag missat något inlägg? Specificera krav så skall jag undersöka närmare.

Johan Gunverth
SOS Datakraft

Fina bilder! Känner igen en 3-4 stycken direkt.

Det står Newcastle under bilden av en kille, vet inte om det är hans nick på 99mac för jag har aldrig sett det innan- men vad står det på hans tshirt? Jag måste bara ha en likadan, helskön!

Newcastle är medlem här på 99mac, medlemsnr; 2266.

/M

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
men vad står det på hans tshirt? Jag måste bara ha en likadan, helskön!

Ser ut som en Diesel?!

"Ultra violent skin block"

[ 10 Oktober 2002, 21:14: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-10 22:46

Jobbade sent igår så jag hoppas vara i Gbg nästa gång det beger sig... Ser ut som ett trevligt gäng!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
men vad står det på hans tshirt? Jag måste bara ha en likadan, helskön!

Ser ut som en Diesel?!

"Ultra violent skin block"

Efter lite googlande så verkar det mycket riktigt vara en Diesel. Dock hittade jag inget på deras virrvarr av site, självklart ska de hålla på och livsstila sig och göra det komplett omöjligt att navigera.. sigh.

>>Mats ´Venger´ Björnström

Jepp jag är medlem.

Köpte T-shirten i Thailand eftersom det var (nästan) den enda som fanns att köpa var man än var.

vore trevligt med ett pubbesök, men jag passar nog...

att döma av kollaget här ovanför så verkar det finnas dem som har gott om fritid...

;D

Bevaka tråden