Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ser iBook G4 12" ut under t-bordet?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-07 21:20

Hej!

I ren ilska råkade jag banka till min kära ibook över enterknapp-området med knuten näve av den anledningen att datorn vägrade svara på kommande och den satans bollen bara snurrade, när jag körde limewire. Detta tycktes resultera i att t-bordet just där näven träffade verkar ha bågnat neråt en aning, och nu när jag stoppade i en cd så tog det emot lite grann. Kan t-bordet ha tryckts ner så att det är lite ivägen? Är det lätt att plocka av det och räta ut det igen?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-03-07 23:05

*skakar på huvudet*

Förstår mig inte på folk som Slår på datorer, vad ska det hjälpa egentligen?

Vanliga tangentbord visst, men alltså...en bärbar? Hur mycket tänker man efter då?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 00:04
Ursprungligen av bogg:

*skakar på huvudet*

Förstår mig inte på folk som Slår på datorer, vad ska det hjälpa egentligen?

Vanliga tangentbord visst, men alltså...en bärbar? Hur mycket tänker man efter då?

det var ren reflex, jag upptäckte misstaget direkt efteråt. jag brukar hålla mig för sådant när det gäller bärbara datorer men just detta problemet irriterade mig nåt så in i H-E och då flög näven i tangentbordet och så gick det som det gick. Datorn fungerar fortfarande utmärkt och tydligen var det ramen som går ovanför cd-intaget som blev lite böjd därför tog det imot när skivor ska in. Jag böjde tillbaka den så nu går det säkert lättare. tangentbordet är fortfarande lite nerböjt men fungerar utmärkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-07 23:11
  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-08 06:39

Det var nog snarare LimeWires fel att det blev badboll än Macens.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 10:59
Ursprungligen av Konrad:

Det var nog snarare LimeWires fel att det blev badboll än Macens.

ja det är det jag menade, det var limewires fel, hela datorn blev apslö och det retade upp mig så enormt.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-03-08 16:14

Men vafan, händerna använder du ju dagligen...Varför inte ta något som inte används så ofta istället..
Mycket bättre idé att skalla den istället för att riskera att händerna blir oanvändbara

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-08 16:56
Ursprungligen av bogg:

Men vafan, händerna använder du ju dagligen...Varför inte ta något som inte används så ofta istället..
Mycket bättre idé att skalla den istället för att riskera att händerna blir oanvändbara

Jag vet hur en 12:a ser ut inuti och förstår att det behövs mycket kraft för att böja plåten vid den optiska driven med handkraft. Som sagt, det är bättre att använda mindre vitala kroppsdelar än händerna när man blir arg på datorn.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 17:51

Hehe, att ni ens diskuterar olika sätt att slå på en vacker dator? Slå på skrivbordet ist, om ni nu (barbarer som ni är ) måste slå på något när ni blir arga..

  • Oregistrerad
  • 2006-03-09 21:01

Jag gjorde det av ren reflex och iochmed det så hann jag inte mobilisera den styrkan som jag brukar när pc´n (USCH) bråkar med mig, är ju van att hamra till pc´n ett par gånger per dag när den jävlas. Men ramen som går ovanför cd-inkastet blev lite böjd, det var de som tog emot lite. Jag bockade tillbaka den igen. Det är faktiskt första gången jag slått min ibook. jag har blivit irriterad på den förr men då jag jag bara tryckt lite hårdare på knapparna.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-09 21:22

Aga har ju varit förbjudet sedan 1979...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-10 01:22
Ursprungligen av svampmoln:

Aga har ju varit förbjudet sedan 1979...

När ska det bli förbjudet för pc-datorer att jävlas med användaren?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-03-10 20:33

Är ju inte datorns fel, stackare som får lida. Gör såhär, maila limewire om källkoden till programet skriv ut den och gå och elda upp papperna så ska du se att det känns mycket bättre.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-11 02:22

varför finns det inte en dc++ klient till mac ser likadan ut och fungerar LIKA bra som pc-varianten? Har ju alltid försvarat macen mot pc-nissar som säger att peze e bässt men nu fan får det ju vara nog, finns ju inte ett enda p2p-program eller något sådant alls som fungerar som det ska. Antingen slöar det ner hela jävla datorn, eller så hänger programmet sig hela tiden, eller så hittar den inte alla hubbar eller liknande som pc´n gör, eller så hittar den en massa sökresultat men noll slots lediga eller källor att dra ner datan ifrån eller så tankar den i 2kb/sec när man har 24mbit lina. Blir så A-R-G!! Jävla skitsnack om "kompabilitet" Jävla MS som tagit över hela j-la internet och skapat sådant skit.

  • Medlem
  • 2006-03-11 03:25

Inget att hänga läpp över. Det mesta i fildelningsväg är ju ändå förbjudet idag så varför bry sig Nåväl, på den tiden det var tillåtet, tyckte jag att limewire funkade hur bra som helst. Idag har jag som sagt inte det problemet, då jag inte längre laddar ner nåt.

Elajtenworld: Har du testat Shakespeer? Funkar (mestadels) kanon!

http://shakespeer.sourceforge.net/

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 10:01
Ursprungligen av rosenthal:

Elajtenworld: Har du testat Shakespeer? Funkar (mestadels) kanon!

http://shakespeer.sourceforge.net/

Har testat , det hänger isg, inga slots lediga och så är det så helidiotiskt långsamt

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-03-12 15:48
Ursprungligen av Elajtenworld:

inga slots lediga

Jasså, och du menar att det är din Klients fel att de andra användarna inte har slots lediga?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-13 01:43
Ursprungligen av bogg:

Jasså, och du menar att det är din Klients fel att de andra användarna inte har slots lediga?

nej men nåt fel är det ju, på samma hubbar med pc´n har jag lediga slots, när den är i active mode. Men på macen är det inte. Vad är fel då?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-03-13 13:23
Ursprungligen av Elajtenworld:

nej men nåt fel är det ju, på samma hubbar med pc´n har jag lediga slots, när den är i active mode. Men på macen är det inte. Vad är fel då?

Jag antar att du har router, och att du port forwardat rätt portar till din kära Shakespeer och dubbelkollat ip-adressen (så att du inte portforwardade till ibookens ip på ethernetporten och nu kör trådlöst)

OffT...hmms min katt är miffo, satt uppe på garderoben nyss, puttade hon ner en filt som ligger där, sen hoppade hon ner på den... antar att det var mycket skönare att landa på filten än på det hårda golvet...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-14 10:39
Ursprungligen av bogg:

Jag antar att du har router, och att du port forwardat rätt portar till din kära Shakespeer och dubbelkollat ip-adressen (så att du inte portforwardade till ibookens ip på ethernetporten och nu kör trådlöst)

OffT...hmms min katt är miffo, satt uppe på garderoben nyss, puttade hon ner en filt som ligger där, sen hoppade hon ner på den... antar att det var mycket skönare att landa på filten än på det hårda golvet...

Nej jag har det så här: BBB-24Mbit Xavi X7722R+ modem---> Airport Express ---> Ibook ---> 2 st pc med wlan

Airporten är i stort sett standardinställd förutom att den har wep-nyckel.

jag begriper mig inte på portforwardings osv. kan Active & Passive-mode göra skillnad på sökresultat och antalet lediga slots som jag kan se?

Hur gör man Portforwarding på AirPort Express?

  • Medlem
  • 2006-03-12 17:35

Plopp

1
Bevaka tråden