Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hela Adressboken borta efter uppgradering

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en PB G4 15" som köptes i Juni. Vid senaste uppdateringen försvann hela adressboken och det går heller inte att synka den med .mac-kontot där alla finns som backup.

Någon som känner till problemet?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-06 13:39

Vad är det för uppdatering du har gjort? Och hur gjorde du?
Finns det någon mapp som heter Previous Systems? I så fall borde alla data från Adressboken ligga där i Bibliotek.

Ja vad uppdateringen hette har jag ingen aning om. Den görs automatiskt och jag trycker väl bara igång den. Det var en security update i alla fall. Jag skall kolla efter "Previous Systems", tack för det tipset.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-06 13:45

Den mappen ska i så fall ligga på roten på hårddisken.

Nej, det gjorde den inte alls det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-09 00:50

Låter mysko. Du har ingen backup?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-09 08:55

Previous Systems är ju bara vid 10.x uppdateringar och inte vid säkerhetsuppdateringar men det vet ni kanske.

Om du går in i mappen /Användare/dittnamn/Library/Application Support/AddressBook/ Vad hittar du där? Speciellt då filerna "AddressBook.data" och "AddressBook.data.previous", hur stora är de?

Ja det finns en addressbook.data.previous som är större än den nuvarande addressbook.data men vad gör jag med den? Det går inte att importera den eller återgå till den som backup.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-11 14:43

Jag har för mig att jag tog den och döpte om den till "Addressbook.data" och det fungerade. Se till och stänga ned Adressboken först och testa med en kopia.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-14 19:41

Hur har det gått?

Funkade tyvärr inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-20 16:25

Om du provar att använda Address Book Exporter då?
http://gwenhiver.net/applications/addressbookexporter/index.php

1
Bevaka tråden