Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg iMac G5/Grafikstrul

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-05 08:43

Har sedan tidigare en G4 MDD 2 x 1,25, en Mac Mini och en Powerbook G4. Skaffade nyligen en iMac G5 med 512 Mb RAM. Har väldigt få program på den, men Simsicty 4 rockar i särklass sämst på G5:an. Ska det verkligen vara så? Eller har jag en pissig G5:a? Köpte den alldeles nyss (en 1,9 Ghz med inbyggd iSight). Har noterat att även andra program segar sig ibland, t ex mail och internetbrowsers. Verkar som att den inte "hinner med" när man stänger/öppnar fönster fort, t ex.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2006-03-05 09:27

512MB....är inget vidare att mata en Tiger med.
Jag rekommenderar minst 1GB, då ska du se att det blir fart i Tigern igen

/Moz

Ursprungligen av iMoz:

Jag rekommenderar minst 1GB, då ska du se att det blir fart i Tigern igen

Jag har 1,25 GB i min iMac G5 - Sim City är fortfarande inget fartmonster. Det är ärligt talat ganska mycket annat som går hackigt i de senaste versionerna också. För min del känns det som om det är dags för en omformatering för att bli av med lite bagage.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-05 12:38

macversion av simcity 4 är vansinningt seg...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-05 15:44

Men själva grejen är att G4:orna är snabbare än g5:an...

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2006-03-05 15:48
Ursprungligen av Glaader:

Men själva grejen är att G4:orna är snabbare än g5:an...

Ja, det ska de ju inte vara, trots bara 512MB i G5:an, hur mycket har du i G4:orna då?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-05 18:57
Ursprungligen av Glaader:

Men själva grejen är att G4:orna är snabbare än g5:an...

aaah sorry läste inte ditt inlägg ordentligt

Jag har en likadan. Tycker också att den degar lite ibland. Antar att det beror på minnet.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-07 23:00

Jag har 768 Mb i Powerbooken, men 512 i Minimacen. I den gamla dual G4:an satt förvisso 1,25 Gb ram, så den gick förstås som vinden (i mer än en bemärkelse). Men att Minimacen ger iMag G5 en match när det gäller enklare uppgifter är desto mer skrämmande. Det är väl inget jag lider särskilt mycket av i ärlighetens namn. Men det är ändå rätt märkligt. Har känt samma tendenser med de iMac G5 som finns på mitt jobb. Knepigt.

Ursprungligen av Glaader:

Jag har 768 Mb i Powerbooken, men 512 i Minimacen. I den gamla dual G4:an satt förvisso 1,25 Gb ram, så den gick förstås som vinden (i mer än en bemärkelse). Men att Minimacen ger iMag G5 en match när det gäller enklare uppgifter är desto mer skrämmande. Det är väl inget jag lider särskilt mycket av i ärlighetens namn. Men det är ändå rätt märkligt. Har känt samma tendenser med de iMac G5 som finns på mitt jobb. Knepigt.

När en iMac G5 börjar använda det virtuella minnet så går det långsamt, skrivande till och läsande av hårddisken går långsammare än på en eMac till och med!

1
Bevaka tråden