Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac ölkväll i Göteborg

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ölkväll i Göteborg på Onsdag

Vi bjuder härmed in alla till en ölkväll i Göteborg nu på onsdag 9:e Oktober klockan 19.30 och framåt. Platsen är "the Rover" - en populär pub i city.

Detta är vårt första försök i något som vi räknar med ska bli tradition för 99mac.com. Vårt mål är att ha en ölkväll i månaden i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå där Guru:s och inbjudna företag kan visa upp lite nyheter över en öl och/eller en matbit.

Om någon inte vet, så ligger The Rover på andra Andra Långgatan 12 nära Järntorget.

Välkomna!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-07 08:53

Be aldrig om en "stor stark" på Rover... Värsta förolämpningen, bara medvetna val... (lita av vad vi håller på med här

)

  • Oregistrerad
  • 2002-10-07 10:03

Man bara visar sig där, eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-07 10:26
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher A. Papastefanou:
Man bara visar sig där, eller?

Nja, inte så lätt... det krävs att man gör den traditionella G4:a dansen i entrén när man kommer...

Hej !

Får se - kommer jag loss så dyker jag upp jag med

G4:a dansen - nån som kan hålla en kurs på plats isåfall ?

/ D

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-07 10:32

[quote]quote:Nja, inte så lätt... det krävs att man gör den traditionella G4:a dansen i entrén när man kommer...[/quote]Kan man få en snabb instruktion ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-07 10:48

http://www.the-rover.nu/
Kanske skulle förvarna dem?

OK - kommer - känns igen på min fulsnygga keps (den jag har på bilden), står "Split Rock" på den... blir lite svårt att se vem som är vem annars.

Not: "Split Rock" är en nedlaggd fyr vid Lake Superiors västra strand.

- Olle

En pub för Macfolk?! *haha* Ok, då. För denna gången dårå. Annars inte så Macish IMHO. I alla fall nära till polisstationen

Ska naturligtvis försöka dyka upp.

>> Jonaz: Tipsa vad man ska imundiga om man inte gillar Ale! Hur stort är stället? Dig känner vi igen som det svävande huvudet eller?

[ 07 Oktober 2002, 15:42: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

  • Oregistrerad
  • 2002-10-07 16:42

Snygg karta Martin, nu hittar alla hit till våran pubafton. Kul om så många som möjligt kan dyka upp.

The Rover har en massa skysst öl och trevlig atmosfär. Det passar bra för en mitt-i-veckan öl! Dom har Göteborg´s största urval fatöl, 22st från 13 olika bryggerier.

Det är bara att dyka upp där nu på onsdag kl 19.30. Ni känner väl igen oss på något sätt, jag kommer att ha på mig min Apple-tröja som jag fick av dom som lön (snåljåpar).

Vi ses där!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-07 18:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
>> Jonaz: Tipsa vad man ska imundiga om man inte gillar Ale! Hur stort är stället? Dig känner vi igen som det svävande huvudet eller?

Alla dryckestips tas på plats imån av tid & mutor...

Stället rymmer i bästa fall 100pers... trångt & skönt...?

Jepp, min skalle svävar... skall kvällen till ära även ikläda mig rollen som den missanpassade tvättbjörnen...

Som hemlig kod kan alla bära på ett äpple i vänster hand... Så vi känner igen varandra...
:rolleyes:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-07 18:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: jef:
[quote]quote:Nja, inte så lätt... det krävs att man gör den traditionella G4:a dansen i entrén när man kommer...[/quote]Kan man få en snabb instruktion ?

Enkelt... snurra så snabbt du kan på stället tills du ramlar...

  • Oregistrerad
  • 2002-10-07 19:41
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: jef:
[quote]quote:Nja, inte så lätt... det krävs att man gör den traditionella G4:a dansen i entrén när man kommer...[/quote]Kan man få en snabb instruktion ?

Jag gjorde en sökning på G4 dance...

Single malt whisky finns också för dom som vill.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:

>> Jonaz: Tipsa vad man ska imundiga om man inte gillar Ale! Hur stort är stället?

Hur stort ? Något mindre än Ale...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-08 00:22

Om jag kommer ifrån repetitionen av musikalen A Chorus Line på GBGOperan onsdag kväll kan jag kanske lära er ett steg eller två av den berömda Altivec-koreografin. Ta med sockiplast och benvärmare...

[ 08 Oktober 2002, 00:23: Meddelandet ändrat av: Earth ]

Jag kommer nog inte att hinna till 19:30.

Hur länge är ni kvar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-08 11:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: newcastle:
Jag kommer nog inte att hinna till 19:30.

Hur länge är ni kvar?

Ingen aning, tänkte dra till Nef lite senare på kvällen ( Awa Manneh )Men jag blir nog kvar ett tag...

  • Oregistrerad
  • 2002-10-08 12:44

Gôtt!
Jag dyker upp om jag kan. Nära hem och också.

Kan inte ni som kommer till öl-kvällen i Göteborg ta och byta er lilla bild så att man känner igen er... kan ju bli lite knepigt annars.

- Olle

  • Oregistrerad
  • 2002-10-08 14:24

Whah!!

Får se ifall jag dyker upp. Måste synka med arbete och så(har inte iSync ännu ) . Jag kan tänka mig att bära en Think different t-shirt alt. en cube t-shirt. Eller så kan jag ha normala kläder på mig.
bestäm ni!

Citat:

quote:Kan inte ni som kommer till öl-kvällen i Göteborg ta och byta er lilla bild så att man känner igen er... kan ju bli lite knepigt annars.

Har tyvärr ingen bild, men vi känner väl igen dej...

Alla får ha en Apple-keps...

  • Oregistrerad
  • 2002-10-08 16:40

Ni tar väl med er kameror?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke Seid:
[bild]
Ni tar väl med er kameror?

Ahahaha!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-08 17:19
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke Seid:

Ni tar väl med er kameror?

Klockren

Jag fick en smal och fin stjärt iallafall! Imponerande!

(jag är längst till höger med röda byxor)

Ps. Med fyra öl i kroppen ska jag försöka vrida huvudet 270 grader också

*asg*

men det värsta är att jag verkligen kan tänka mig att det ser ut sådär när 99macs göteborgssektion har pubrunda!

/M

  • Oregistrerad
  • 2002-10-08 21:45
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke Seid:

He he, då har man bilden klar. Vem är längst till höger i bilden. Är det Martin med kvinnokropp??? :rolleyes:

jaja... vad ska man säga...
Det enda som dyker upp i skallen är faktiskt "the usual suspects"...

Jag kommer och jag har tur eftersom jag känner Jonaz lite sen förr, det är ju en liten värld vi lever i nu för tiden...
Och tro mig, ni kommer också känna igen honom, det är vääääldigt svårt att missa den här killen

väl mött !!!

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-10-09 09:57

Vågar man undra om det ska vara något "tema" för kvällen - t.ex. Apples produktstrategier. Alltså sådant som blir riktigt intressant att diskutera med alkohol i kroppen.

Bevaka tråden