Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kostnad för att fullutrusta Ibook G4 12" 1.2Ghz?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-05 17:00

Hej!

Har en iBook G4 12" 1.2Ghz med följande specs:

Cpu: G4 1.2Ghz
Ramminne: 768Mb (512Mb eftermonterat vid köp)
Hårddisk: orginal 30Gb
Optisk enhet: Orginal Combodrive
Bluetooth: Ja
Grafikkort: Radeon 9200 32Mb

jag vill fullutrusta denna med följande:

* Max ramminne (1225Mb eller så är det va?)
* Montera en Superdrive
* Montera den största, snabbaste, tystaste och strömsnålaste hårddisken som finns för bärbara.

Vad skulle detta gå på hos Macsupport eller Kullander&Kullander eller annan firma som kan göra detta?
---------------------------------------------------------------------------

Lite andra frågor:

Ska man börja ladda den när den når 20%? Slits batteriet mer om man låter den gå ner till 1-3% varje gång?

Varför tycks den blir slöare och slöare för var uppdatering av Tiger? Den var fan så mycket piggare med Panther.

Vad finns det för grejor som man inte behöver som kan slängas som installeras i onödan på datorn vid normal installation av Tiger?

vart hittar jag dessa grejor?

Arbetsminne kan du köpa var som helst. Se bara till att det är rätt typ. PC2100 DDR266 200-pin SO-DIMM är det du ska ha. PC2700 går dock också bra men ger inga fördelar.

Maxminne är förresten 1280 MB. Dvs 1 GB samt de 256 MB som finns på logikkortet.

Jag har samma iBook som du, sånär som på bluetooth. Jag upplever att dte tvärtom går bättre och bättre för varje version.

  • Medlem
  • Strömstad
  • 2006-03-06 18:17

Jag gjorde en nyinstallation av tiger och min ibook g4 1.2 blev rena raketen (iaf jämfört mot tidigare)!
Är det inte bättre att ringa och snacka med nån säljare?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-07 13:25

Även jag har den ibooken, någon som har koll på vad intern blåtand ligger på i pris?

intern blåtand går inte att fixa i efterhand, efter vad jag förstått. har samma dator själv, och blev hänvisad till att köpa en usb-plugg, tyvärr...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-14 19:10
Ursprungligen av tina i lunden:

intern blåtand går inte att fixa i efterhand, efter vad jag förstått. har samma dator själv, och blev hänvisad till att köpa en usb-plugg, tyvärr...

Det där är en lögn. Det går utan problem, kontakten inne i ibooken finns där. Hänger mer på om man får tag på komponenterna och hittar någon som är på humör att sätta dit dem. Sett det säljas på ebay. Däremot är det så pass dyrt och krångligt att det är frågan om man verkligen vill.

Bara blåtandsmodulen för internt bruk kostar 500-900kr utan frakt. Ska man sen få någon att öppna datorn och sätta in det åt en kostar det troligtvis ett par hundra till. Jämförelsevis mot en vanlig blåtandsplugg som kostar runt 150kr.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-16 00:58

1.25gb är max för min modell enligt Mactracker och Macworld och Apple-History.com

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-16 03:53
Ursprungligen av Elajtenworld:

1.25gb är max för min modell enligt Mactracker och Macworld och Apple-History.com

Troligtvis eftersom det är fruktansvärt svårt att hitta SO-Dimm stickor som är större än 1GB.

1
Bevaka tråden