Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minnet jobbar i 533 MHz istf 667

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-06 19:41

Kollade nyss i "om den här datorn". Det står att minnet arbetar i 533 mhz mot vad det egentligen ska vara (667). Vad står det i era konfigurationer?

Maskinens namn: MacBook Pro 15"
Datormodell: MacBookPro1,1
Typ av CPU: Intel Core Duo
Antal kärnor: 2
CPU-hastighet: 2 GHz
L2-cache (delad): 2 MB
Minne: 2 GB
Busshastighet: 667 MHz
Boot ROM-version: MBP11.0044.B02
Serienummer: W86071YGVJ3
SMC-version: 1.2f7
Rörelsedetektor (Sudden Motion Sensor):
Status: Aktiverad

  • Oregistrerad
  • 2006-03-06 19:48
Ursprungligen av Sir Arthur:

Maskinens namn: MacBook Pro 15"
Datormodell: MacBookPro1,1
Typ av CPU: Intel Core Duo
Antal kärnor: 2
CPU-hastighet: 2 GHz
L2-cache (delad): 2 MB
Minne: 2 GB
Busshastighet: 667 MHz
Boot ROM-version: MBP11.0044.B02
Serienummer: W86071YGVJ3
SMC-version: 1.2f7
Rörelsedetektor (Sudden Motion Sensor):
Status: Aktiverad

Gå ner till "Minne" och kolla hastigheten. Det står exakt samma på min som på din på den sidan.

satt i mer minne? om så är fallet, kolat om det du satt i är 667. för macoteket sålde i början 533 minnen som 667 minnen, i alla fall i uppsala. de hade fått hem fel minnen men med rätt ettikett från huvudkonstoret.

om du då smäller i ett 533 minne så komemr det 667 som sitter i automatiskt klocka ner till 533.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-07 00:56
Ursprungligen av Baltazar:

satt i mer minne? om så är fallet, kolat om det du satt i är 667. för macoteket sålde i början 533 minnen som 667 minnen, i alla fall i uppsala. de hade fått hem fel minnen men med rätt ettikett från huvudkonstoret.

om du då smäller i ett 533 minne så komemr det 667 som sitter i automatiskt klocka ner till 533.

Jag köpte från macoteket i uppsala. Jag har väl rätt att få nya minnen?

//

mvh

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-03-07 11:44
Ursprungligen av Sombrero9999:

Jag köpte från macoteket i uppsala. Jag har väl rätt att få nya minnen?

//

mvh

Har du betalt för en produkt och fått en annan produkt så självklart skall du få en ny.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-07 12:15
Ursprungligen av doGG:

Har du betalt för en produkt och fått en annan produkt så självklart skall du få en ny.

gahaha du gjorde allt så mycket enklare

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-03-09 17:30
Ursprungligen av Sombrero9999:

gahaha du gjorde allt så mycket enklare

Förmodlingen inte. Men självklart, har du betalt för en produkt så skall du självklart också få denna produkt. Så enkelt är det helt enkelt.

Macoteket ....nejnejnej

Okej nu idag fick jag tillslut min leverans, de skulle ta några dagar men tol över 14 dagar!

Och vad ser jag: FEL MINNE!!! Fel hastighet precis som ni beskriver här!

Jag blir så trött....

Ursprungligen av Sombrero9999:

Jag köpte från macoteket i uppsala. Jag har väl rätt att få nya minnen?

//

mvh

ja självfallet får du nytt minne. de fick in nya minnen som var rätt förra onsdagen. den första leveransen så stod det 667 på prislapparna de får me från huvudkontoret (ja de gör inga prislappar själv), men på minnet, på det klistermärket som tillverkaren sätter på stod det 533. tur att jag såg det. hade mina päron satt i minnet hade inget reagerat då de inte förstår sådant.

533 minne är billigare, MEN du har nog fått betala för 667 minne, då det var vad som stod på prislappen. bara knata in me kvitto o byta, kanske känner de igen dig så du slipper ha kvitto. jag slapp då.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 13:04
Ursprungligen av Baltazar:

ja självfallet får du nytt minne. de fick in nya minnen som var rätt förra onsdagen. den första leveransen så stod det 667 på prislapparna de får me från huvudkontoret (ja de gör inga prislappar själv), men på minnet, på det klistermärket som tillverkaren sätter på stod det 533. tur att jag såg det. hade mina päron satt i minnet hade inget reagerat då de inte förstår sådant.

533 minne är billigare, MEN du har nog fått betala för 667 minne, då det var vad som stod på prislappen. bara knata in me kvitto o byta, kanske känner de igen dig så du slipper ha kvitto. jag slapp då.

beställde och bor i malmö så det e bara att skicka in med kvitto o allt. Tack för hjälpen!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-15 23:02

Jag skciakde tillbaka mitt idag en mac med 512 mb e uselt!

Fick installerat minnen från Macoteket, här står det 667 MHz.

1
Bevaka tråden