Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbordet svarar inte ibland?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en helt ny Mac Intel 17", och då och då, så funkar inte volymknapparna, samt ejectknappen på tangentbordet. jag brukar dra ut usbsladden oc stoppa in den, då funkar det. ibland lägger hela tangbordet av. vad är fel då? glapp?

Är det nåt känt fel, eller ska jag gå och byta tangentbord?

Ursprungligen av wunderbaren:

Är det nåt känt fel, eller ska jag gå och byta tangentbord?

ville bara tala om att jag har samma problem.

mvh.

Okej, kanske nåt mjukvaru fel...tack för svaret!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-25 07:33

Jag upplever också detta problem med min nya Intel iMac 20".
Lär komma en fix i nästa system update.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-25 10:03

Ibland har jag samma sak med min Mac Mini. Oftast spelar det ingen roll, men det finns tillfällen när jag blir totalt vansinnig. T.ex. när skärmsläckaren gått igång och telefonen ringen, och muteknappen inte "tar".

Jag har förutom volymknapparna problem med mightymouse som jag kopplar till tangentbordet, när man inte använt datorn på ett antal timmar kan den ha slutat fungera, då får man dra ur den och sätta i den igen så fungerar det.

Mvh.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-06 15:01
Ursprungligen av speedbird522:

Jag har förutom volymknapparna problem med mightymouse som jag kopplar till tangentbordet, när man inte använt datorn på ett antal timmar kan den ha slutat fungera, då får man dra ur den och sätta i den igen så fungerar det.

Mvh.

Jag har samma problem fast med tangentbordet också. Borde man gå och byta skiten eller kommer apple att släppa en fix?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-06 16:25

Det verkar som att alla nya iMacar har detta problem. Men det behöver ju inte vara ett hårdvarufel, utan kanske firmware/software. Skulle inte förvåna mig om det dök upp en fix snart.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-06 18:01

Det är bara det att man håller på och skriver något så slutar den svara ... så jävla tröttsamt alltså

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-06 18:22

Har också problemet med volym/eject-knapparna på iMac CD. Sjukt sega ibland, tar några sekunder innan de reagerar ibland. Var mkt rappare på min G5:a.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-06 18:28

Jag hittade det här:

iMac Core Duo: keyboard problem - Lionel - 11:23:27

Source : Macbidouille Forum
Some users have been facing problems with the keyboard of their brand new iMac Core Duo. Randomly, but regularly, the keyboard freezes, and one needs to unplug it to solve the problem; till the next freeze.
According to the unlucky users, the problem could be linked to the keyboard itself and not to the iMac Core Duo. Indeed, if you change the keyboard for another one, it solves the problem.
So, if you are facing such problem call the AppleSupport to get a new keyboard as replacement; it should fix the issue.

[translation by Eric]

Källa: http://www.hardmac.com/news/2006-02-03/#5099

Så ring Apple support och be dom om en ny keyboard!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-07 21:07

Bytte keyboard idag, och den har inte gått ner någon gång idag Så jag tror att det funkade!

Men shit va jobbigt, byta tangentbord...suck..

Men musen då? Har bara jag problemet med scrollen som beter sig som en galning ibland, när man vill scrolla lite så hamnar man plötsligt i slutet av sidan.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 18:54

Wunderbaren, om du går in i system prefrences sen keyboard & mouse sedan klickar du på mouse så kan du ändra hur snabbt scrollen ska gå, kanske ditt fel ligger där

Jag har satt scrollen på en viss fart, och den farten funkar ibland, men ibland så scrollar den ner till slutet av sidan direkt, som om nån drivrutikn glappar eller nåt..

1
Bevaka tråden