Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Göteborgs Posten testar iWeb

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-03-06 08:41

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=444&a=262264

"Cool sajt på nolltid
Lina och Ellen är 17 år och har aldrig gjort några hemsidor. De har inte ens tänkt tanken.
Vi satte en dator framför dem. De fick inga instruktioner. Tjugo minuter senare hade de gjort en sajt med fräcka bilder på sig själva."

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-03-06 08:55

Det är ju så det funkar, Apple är bra på att göra saker så att man hänger med.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-03-06 09:30

När jag testade iWeb blev jag mest frustrerad. Hade väntat mig något betydligt bättre.

iWeb är fär sådana som alrig gjort en hemsida förut, då funkar det.
Har du gjort förut och testat andra program då blir det helt andra krav tänk på det.

Hur mycket iLife är inte detta uttalande?
"- Innan vi började tänkte jag: shit, jag kommer inte att fatta ett dugg. Sen fattade jag hur jag skulle börja, och sen fattade jag mer och mer när jag provade olika saker."

Skön artikel!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-03-06 12:19

[tänktänktänk]

Det enda jag egentligen använt tidigare är en enkel texteditor. Trivs varken i Dreamweaver eller iWeb. Fick tag på Sandvox och då började det ju likna något men sen gick det också åt pipan när programmet bara kraschade hela tiden.

Det skulle vara intressant att veta om de stötte på några problem någonstans och isf med vad. Annars instämmer jag, skön artikel.

1
Bevaka tråden